۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۷۴۹۷۲۵
انتشار برای اولین بار؛

رهبر معظم انقلاب: امام خمینی راضی به چاپ کتاب مصباح‌الهدایه نبودند

رهبر معظم انقلاب: امام خمینی راضی به چاپ کتاب مصباح‌الهدایه نبودند
در تاریخ ۲۵ دی ماه به مناسبت روز تاریخ نگاری انقلاب اسلامی جمعی از تاریخ پژوهان توفیق دیداری غیر رسمی با مقام معظم رهبری (مدّ ظله العالی) را داشتند.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، در تاریخ ۲۵ دی ماه به مناسبت روز تاریخ نگاری انقلاب اسلامی جمعی از تاریخ پژوهان توفیق دیداری غیر رسمی با مقام معظم رهبری (مدّ ظله العالی) را داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین امین اسدپور این دیدار را اینگونه روایت می کند: در حاشیه این دیدار این کمترین با استیذان از ایشان سلام گرم و ارادت همه شاگردان مکتب امام خمینی(ره) که بسط و ترویج و گفتمان سازی این مکتب نورانی را عهده دار شده اند، را به ایشان ابلاغ نمودم و از ایشان استدعای دعای خیر برای همه این دوستان داشتم و دعا برای کسب توفیقات روزافزون در این زمینه را مطالبه کردم.

حضرت آقا فرمودند "سلام ما را هم به دوستان ابلاغ کنید بنده دعاگوی این دوستان خواهم بود."

ایشان با شنیدن خبر برقراری دروس حوزوی با محوریت کتاب های حکمی، عرفانی، فقهی و اصولی حضرت امام خمینی (ره) ابراز خرسندی فرمودند و بیان داشتند: "برقراری این دروس اصولی و فقهی بسیار خوب است خصوصا آثار معرفتی امام راحل."

معظم له با اشاره به کتاب مصباح الهدایه امام فرمودند: "این کتاب برای عموم مناسب نیست ولی کتابی مانند شرح حدیث جنود عقل و جهل برای همگان مفید و مناسب است."

ایشان در ضمن بیان خاطره ای فرمودند: "ما آن سال ها که درس امام راحل می رفتیم شنیده بودیم ایشان چنین کتابی دارند (مصباح الهدایه) ولی راضی به چاپ و نشر آن نیستند. بنده در مشهد این کتاب را از یکی از رفقا گرفتم و از روی نسخه ایشان استنساخ کردم، یا تمامش را یا بخشی را، می بایست در میان کتب قدیمی ما باشد، البته بعد از انقلاب منتشر شد."

(تصویر متن دست نویس نامه حضرت امام خمینی به استاد حمید روحانی است که در تاریخ ۲۵\۱۰\۱۳۶۷ نگاشته شده است)

ارسال نظرات