۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۷۴۹۹۷
بخش پایانی / معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

مؤسسه تنظیم و نشر باید حافظ اندیشه های امام باشد / مشکل برخی افراد این است که درک درستی از مردم ندارند و اسیر ذهنیات خود شده اند

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تاریخ ما نشان می دهد که سبب و نسب نمی تواند شاخصی برای ماندگاری و امانتداری افراد برجسته یک خاندان باشد و افراد منتسب به بزرگان باید پرچمدار راه آن بزرگان باشند.
سردار يدالله جواني رييس اداره سياسي سپاه سردار جواني رييس اداره سياسي سپاه پاسداران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار جوانی شب گذشته در مسجد اهل البیت قم در پاسخ به سؤال مردم در خصوص مواضع حجت الاسلام سید حسن خمینی و همچنین واکنش مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام راحل گفت: تاریخ ما نشان می دهد که سبب و نسب نمی تواند شاخصی برای ماندگاری و امانتداری افراد برجسته یک خاندان باشدو افراد منتسب به بزرگان باید پرچمدار راه آن بزرگان باشند.

وی با بیان اینکه اینگونه مسائل در دوران انبیا و ائمه و همچنین انقلاب اسلامی نیز اتفاق افتاده است به انتقاد از موسسه تنظیم نشر و واکنش این مرکز در خصوص حوادث بعد از انتخابات پرداخت و بیان داشت: ما سید حسین خمینی نوه دیگر امام را که نگاه می کنیم خیلی غصه می خوریم و ای کاش وی در همان مسیر امام می بود ولی وی حتی در زمان خود امام کار خود را با افتادن در یک جریان لیبرال خراب کرد و مورد نهیب امام نیز قرار گرفت و این بزرگوار با سید حسین برخورد کرد.

وی تاکید کرد: وقتی سید حسین این گونه است معلوم می شود نوه و یا فرزند بودن نمی تواند شاخص و ملاک درستی باشد، باید توجه داشت چه فردی با شاخص های امام راحل همراه و همگام است.

این استاد دانشگاه با اشاره به حوادث بعد از انتخابات تصریح کرد: با توجه به این اتفاقات که علیه اصل انقلاب بود از افرادی که متولی و نزدیک امام هستند انتظار می رفت بیشترین فریاد را در مقابل این هجمه ها بزنند.

وی با انتقاد از موضع گیری های مؤسسه تنظیم نشر آثار امام اظهار داشت: این موسسه که فلسفه اصلی آن مراقبت از اندیشه ها و افکار امام است و از دولت بودجه می گیرد انتظار می رفت که در مقابل این جریانات که اصل انقلاب را هدف گرفته بود موضع گیری داشته باشد.

جوانی ادامه داد: با این وجود ما از دوران دوم خرداد که هجمه ها و هتاکی ها به مقدسات و ارکان نظام شروع می شود مشاهده می کنیم که این مرکز در هیچ کجا بیانیه ای در محکومیت نداشته است.

وی تاکید کرد: از دوره دوم خرداد که این همه به مقدسات و علیه امام هتاکی می شود این موسسه در کجا بیانیه داد؟ و متاسفانه افرادی که با این موسسه حشر و نشر داشتند، به ملاقات اکبر گنجی بعد از آزادی از زندان رفتند در حالی که این فرد که به امام و مقدسات اهانت کرده بود.

سردار جوانی گفت: در اتفاقات و فتنه های اخیر نیز که بارها به امام و اندیشه های این بزرگوار اهانت شد و تصویر آن یار سفرکرده را عده ای پاره کردند این مرکز نه تنها این اقدامات ساختار شکنانه را محکوم نکردند بلکه رسانه ملی را مورد حمله قرار دادند و به اقدام این رسانه اعتراض کردند.

وی با اشاره به نقل مطلبی از دکتر زاکانی نماینده مجلس در مناظره تلویزیونی با یک فرد اصلاح طلب گفت: در فتنه ابطال انتخابات هاشمی اعلام کرد که بعد از انتخابات آقایان موسوی، سید حسن و خاتمی پیش آمدند و کف خواسته های میر حسین ابطال انتخابات بود، سؤال ما این است در این دیدار که وی حضور داشت چرا موضع نگرفت و در مقابل این خواسته غیر قانونی موسوی اعتراض نکرد و فریاد برنیاورد.

وی با اشاره به برخی تبعات و پیامدهای پذیرش موضوع ابطال انتخابات تصریح کرد: سید حسن در این جلسه که تکذیب هم نشده است حضور داشت چرا توصیه نکرد؟ چرا فریاد نزد و آقایان را به قانون دعوت نکرد و اگر خواست های غیر قانونی این فرد عملی می شد انتظار داشتند همه خواسته های بعدی آنان عملی شود.

معاون سیاسی سپاه با تاکید بر ضرورت پذیرش اشتباه از سوی سران فتنه بیان داشت: مشکل برخی از افراد همچون موسوی این است که درک درستی از مردم ندارند و اسیر ذهنیات خود شده اند. او می گوید من آماده شهادتم و کشته شدگان در راه اهانت به مقدسات و ارکان نظام که حتی هنوز نحوه قتل برخی از آنها مشکوک است را شهید می پندارد، این چه شهیدی است که آمریکا و غربی ها برای آنان دل می سوزانند.

وی در خصوص علت اصرار برخی از افراد بر اینکه نظام این افراد را کشته است تصریح کرد: این افراد برای اینکه مردم را در برابر نظام قرار دهند می خواهند به جامعه القا کنند که کشته شدگان را نظام و ماموران به قتل رسانده اند در حالی که این موضوع زوایای متعددی دارد.

استاد دانشگاه با اشاره به راهپیمایی غیر قانونی 25 خرداد که برخی از کاندیداها و حامیان آنها در آن حضور داشتند تاکید کرد: در این راهپیمایی یک عده به پایگاه 117 بسیج تهران که در آن حدود 300 قبضه اسلحه وجود داشت حمله می کنند و درب آن را می شکنند و حیاط این مکان را پر از سنگ می کنند، حال اگر این مکان سقوط می کرد و این اسلحه ها به دست این افراد می افتاد چه اتفاقی متصور بود و اگر کسی کشته می شد اولا این موضوع را به پای چه کسانی می انداختید؟ و ثانیا اگر فردی می گوید چرا آدم می کشید الان نمی گفت چرا در مقابل حمله کنندگان دفاعی صورت نگرفته است و همچنین با تحقیقات صورت گرفته برخی از تیرهایی که به کشته شدگان در این جریان اصابت کرده است تیرهای غیر سازمانی بوده است.

وی تاکید کرد: نظام می خواست این فتنه بدون خونریزی به پایان برسد و الا نیروهای بسیجی و انتظامی آسیب نمی دیدند و متاسفانه برخی از این آقایان از جمله کروبی بدون مدرک و دلیل نظام انواع و اقسام اتهام ها را به نظام می زند و بعد هم می گوید من دلیلی ندارم فقط شنیده ام.

این تحلیل گر مسائل سیاسی با تاکید بر رسیدگی دستگاه های ذیربط به این اتفاقات و همچنین جرایم هادی غفاری اظهار داشت: این اتفاقات ناگوار باید بررسی شود و به نظر من عامل خون های ریخته شده در حوادث اخیر همان جماعتی هستند که فتنه را به راه انداختند.

وی همچنین در خصوص دیدار خاتمی با سورس اظهار داشت: هرچند این دیدار را تکذیب کرده اند اما بنیاد سورس و خود وی این دیدار و مطالبی که در آن رد و بدل شده است را تایید کرده است و متاسفانه رئیس جمهور دوران اصلاحات گفته است که دمکراسی با دین به دست نمی آید و همچنین حرف های حجاریان را پیش جورج سورس مطرح کرده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به برنامه فتنه گران در روز 22 بمهن ماه، خواستار هوشیاری مردم و مسؤولان امنیتی و دستگاه های ذیربط شد و بیان داشت: اینها می خواهند در گوشه و کنار اقداماتی بکنند و ایران را ناامن جلوه بدهند اما باید بدانند در مقابل دریای جوشان و خروشان ملت چیزی نیستند و نمی توانند حضور حماسی مردم را تحت الشعاع قرار دهند.

سردار جوانی در خصوص ایجاد سپر موشکی آمریکا در منطقه نیز گفت: این اقدام در راستای ایران هراسی و تضعیف روابط ایران با کشورهای منطقه است.

وی در ارتباط با مشایی نیز ابراز داشت: با توجه به دغدغه های ایجاد شده معتقدم ادامه حضور وی و طرح این گونه مباحث به مصلحت نیست و نامه رهبری به دکتر احمدی نژاد نیز گویای همین نکته است. /924/پ202/ج

ارسال نظرات