۲۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۱:۳۰
کد خبر: ۷۵۲۱۵
مسؤول فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اصفهان:

مرکز ملی پاسخگویی اصفهان بیش از پانزده هزار سوال کتبی را پاسخ داده است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول اداره فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از ادامه روند پاسخگویی به سولات دینی در قالب مرکز ملی پاسخگویی به سولات دینی شعبه اصفهان، اداره مبلغان و اداره فرهنگی هنری این دفتر خبر داد.
غرفه پاسخگويي به سؤوالات ديني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی مسؤول اداره فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، روز گذشته در مراسم راه اندازی شعبه اصفهان مرکز ملی پاسخ گویی به سؤوالات دینی، گفت: با توجه به ضرورت پاسخگویی به سؤولات دینی، واحد پاسخگویی به پرسش‌های دینی از سال 84 در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان راه اندازی شد.

وی ادامه داد: در ابتدای تشکیل این واحد، پاسخگویی به چهار روش کتبی، اینترنتی، حضوری و تلفنی در دستور کار قرار گرفت که پس از تشکیل مرکز پاسخگویی در قم این بخش حذف شد و توجه به سه روش دیگر مورد تاکید قرار گرفت.

مسؤول اداره فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار داشت: در مدت چهار سال فعالیت واحد پاسخگویی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بیش از پانزده هزار987 سوال کتبی از طریق پست جواب قبول دریافت و پاسخ داده شده است.

وی به نیاز مراکز علمی در زمینه پاسخگویی به سؤولات دینی اشاره کرد و اظهار داشت: ارائه پاسخ به پرسش های گروهی دانش آموزان و دانشجویان در قالب گفتمان های دانشجویی و دانش آموزی نیز از جمله روش هایی بود که توسط دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان پیگیری شد و در این مدت 247520 مخاطب در 7072 جلسه پرسش گروهی ازبرنامه های این واحد استفاده کرده اند.

حجت الاسلام قطبی در ادامه افزود: ادامه روند فعالیت پاسخ گویی در دفتر تبلیغات اسلامی در قالب سه بخش پیگیری خواهد شد که در بخش اول ارائه پاسخ به پرسش های دینی به صورت کتبی، پستی و اینترنتی توسط مرکز ملی پاسخ گویی شعبه اصفهان پیگیری خواهد شد.

وی ابراز داشت: در بخش دوم پاسخگویی حضوری و تخصصی با گرایش های مشاوره و راهنمایی دینی، پاسخ به شبهات بهاییت، شبهات وهابیت و عرفانهای نوظهور با اعزام مبلغ به مراکز آموزشی توسط اداره امور مبلغان دفتر تبلیغات دنبال خواهد شد.

مسؤول اداره فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، پشتیبانی فکری و علمی کارشناسان پاسخگویی از طریق برگزاری کارگاه‌ها و نشست های علمی کاربردی و هم اندیشی، رصد، مساله شناسی و نیاز سنجی جامعه را وظیفه اداره فرهنگی هنری دانست و افزود: افزون بر این انتشار کتابهای پرسمان در دستور کار ادراه فرهنگی هنری قرار دارد که در حال حاضر 6 پرسمان آماده چاپ شده است.

وی اضافه کرد: دو پرسمان اخلاقی با محوریت روابط دختر و پسر و خود ارضایی، دو پرسمان عقاید با محوریت عدل الهی و هویت، پرسمان قرآن و پرسمان مسایل اجتماعی با محوریت اوقت فراغت شش کتابی است که در این راستا آماده شده و پس از تامین بودجه، منتشر خواهد شد../ 965/ پ202/ص

ارسال نظرات