۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۷۵۲۲۷۴
امام جمعه ابوزید آباد:

مردمی بودن از ویژگی‌های نماینده مجلس تراز انقلاب اسلامی است

مردمی بودن از ویژگی‌های نماینده مجلس تراز انقلاب اسلامی است
اصفهان – حجت الاسلام علیرضا قاسمی گفت: یک نماینده و تراز انقلاب اسلامی فردی است که همواره در بین مردم بوده و با شناسایی نیاز‌های جامعه در صدد رفع این نیاز‌ها بر آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا قاسمی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو مردمی بودن را یکی از ویژگی‌های نماینده اصلح دانست و گفت: فرد اصلح باید قوی و کارآمد برای مدیریت اجرایی کشورباشد.

وی افزود: مجلس در بزنگاه‌های حساس کشور برای ادامه راه خود به فردی نیاز دارد که درمرحله نخست با قدرت تصمیمات خاص خود را اتخاذ کند، دوم اینکه دارای تفکر معقول و شجاعت در عمل باشد.

حجت الاسلام قاسمی یادآور شد: دقت و تفکر به این نکته هنگامی اهمیت پیدا می‌کند که هم امام خمینی (ره) و هم امام خامنه‌ای(مدظله العالی) بر دقت بیشتر در انتخاب افراد اصلح برای خانه ملت تأکید داشتند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) بار‌ها و در سخنان خود ویژگی‌های نماینده اصلح را تبیین کرده و در یکی از سخنرانی‌های خود گفته است که باید خودتان تشخیص بدهید که آدم صحیحى است تا این که بتوانید رأى بدهید.

به گفته وی این که این آدم یک آدم خوبى است و اول وقت نمازش را می‌خواند و نماز شب می‌خواند براى مجلس کفایت نمى‌کند، چرا که مجلس نیاز به افراد سیاسى، اقتصاددان، سیاستمدار، مطلع بر اوضاع جهان همراه با تعهد به اسلام و جمهورى اسلامى دارد.

وی نخستین شاخصه نماینده اصلح را قوی و کارآمد برای مدیریت اجرایی کشوردانست و ابراز داشت: نخستین ویژگی که یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک نماینده مجلس است و باید در انتخابات جزو رئوس کار قرار گیرد، قوی و کارآمد بودن برای مدیریت اجرایی کشور است.

امام جمعه ابوزیدآباد اظهار داشت: نمایندگان مجلس درعملکرد‌های خود باید شجاعت داشته باشند تا در برابر عوامل زر و زور و تزویر ایستادگی کرده و حقوق مردم را استیفا کند.

حجت الاسلام قاسمی از خستگی ناپذیر و داشتن همت جهادی به عنوان دومین ویژگی نماینده اصلح نام برد و گفت: نماینده مجلس در مواجه با مشکلات مردم باید خستگی ناپذیر بوده و برای حل این مشکلات همت جهادی داشته باشد، از این رو نماینده‌هایی که در مواجه با مشکلات، همت حل آن‌ها را نداشته باشند نباید در مجلس حضور داشته باشند، چراکه صندلی و مکان یک فرد دغدغه‌مند را اشغال کرده و هزینه بیت المال را هدر می‌دهند.

وی حضور در بین مردم و مردمی بودن و شناخت نیاز‌های جامعه را یکی دیگر از ویژگی‌های نماینده اصلح اعلام کرد و گفت: یک نماینده خوب و طراز انقلاب اسلامی از دیدگاه رهبر انقلاب فردی است که همواره در میان مردم حاضر شده و با شناسایی نیاز‌های آن‌ها در صدد رفع این نیاز‌ها برآید.

امام جمعه موقت ابوزید آباد همچنین از بصیرت، هوشمندی، تدبیر و داشتن برنامه به عنوان یکی دیگر از ویژگی نماینده اصلح نام برد و گفت: نماینده اصلح کسی است که امور و مشکلات مردم را با بصیرت و هوشمندی تدبیر کرده و آن‌ها را با برنامه ریزی مناسب و از راه‌های قانونی حل و فصل کند تا علاوه بر خداوند مردم نیزاز او راضی باشند.

وی از اجرای عدالت و مبارزه با بی‌عدالتی با عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های نماینده اصلح نام برد و افزود: نماینده ملت باید همواره به عنوان نماینده واقعی مردم برای اجرای عدالت تلاش کرده و با بی‌عدالتی‌ها مبارزه کند، این صفت زمانی اهمیت پیدا می‌کند که برخی نماینده‌های مجلس به‌جای ایجاد عدالت با بی‌عدالتی، اهداف و مطامع سیاسی و اقتصادی را به پیش می‌برند.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به اینکه حرکت در جهت آرمان‌ها و پیشرفت کشور یکی دیگر از ویژگی‌های نماینده اصلح است اظهار داشت: فردی که به عنوان نماینده وارد خانه ملت می‌شود باید علاوه بر تلاش برای استیفای حقوق مردم در جهت تحقق آرمان‌ها و اهداف عالی کشور تلاش کند تا کشور را به سوی پیشرفت هدایت کند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات