۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۷۵۲۸۹۳

تاکید آیت الله حسینی خراسانی بر لزوم معرفی بیشتر حضرت ابوذر به جامعه

تاکید آیت الله حسینی خراسانی بر لزوم معرفی بیشتر حضرت ابوذر به جامعه
نماینده مجلس خبرگان رهبری حضرت ابوذرغفاری را از جمله مفاخر و وجوه امت اسلامی عنوان و بر لزوم آشنایی بیشتر مردم از مقام و منزلت ایشان و نقش آفرینی رسانه ها در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد حسینی خراسانی نماینده مجلس خبرگان رهبری در تماس تصویری با مراسم اختتامیه نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان قم که صبح امروز با حضور اصحاب رسانه استان در سالن سبز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با اشاره به شخصیت حضرت ابوذرغفاری و جایگاه ایشان در نزد پیامبر اکرم(ص)، وی را از جمله مفاخر و وجوه امت اسلامی عنوان و بیان داشت: بسیار شایسته است که شأن و جایگاه این موحد تاریخ اسلام به درستی برای افکار عمومی تبیین شود.

وی افزود: رسول گرامی اسلام با عبارت مختلف از حضرت ابوذر تعریف و تمجید کرده اند که نمونه آن این است که حضرت فرمود: زیر آسمان و روی کره زمین کسی را به خود ندیده است که راستگوتر از ابوذر باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: در نهج‌البلاغه به هنگام تبعید حضرت ابوذر به ربذه نقل شده است که در این زمان عده ای از اصحاب پیامبر گرامی اسلام آمدند تا وی را مشایعت کنند که از جمله آنان امیرالمومنین علیه السلام بود.

وی افزود: امیرالمومنین علیه السلام به حضرت ابوذر فرمود «ای ابوذر تو برای خدا و دین خدا قیامت کردی و آن‌ها از جایگاه خود می ترسند» که این امر نشان از جایگاه بالای حضرت ابوذر است و باید از کسانی که برای معرفی این جایگاه به مردم تلاش و کوشش می کنند، صمیمانه قدردانی شود.

آیت الله حسینی خراسانی با بیان اینکه حضرت ابوذر جهاد فی سبیل الله داشتند، عنوان کرد: تمام افرادی که برای معرفی شخصیت و جایگاه حضرت ابوذر تلاش می‌کنند، اقدام بسیار ارزشمندی را دنبال می‌کنند.

ارسال نظرات