۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۷۵۸۹۴۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

مهریه، جهیزیه و جشن‌های ازدواج سنگین نمی‌تواند مانع از طلاق شود

مهریه، جهیزیه و جشن‌های ازدواج سنگین نمی‌تواند مانع از طلاق شود
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر اینکه مهریه، جهیزیه و جشن‌های ازدواج سنگین نمی‌تواند مانع از طلاق شود، گفت: مهریه‌های سنگین امروز مهریه‌های دوران جاهلیت است که سبب عادات جاهلی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد، با تسلیت شهادت امام جواد، گفت: جهاد تبیین، درس امام جواد(ع) برای ما است که باید هوشیاری مردم را برای مقابله با قدرت ها بالاببریم.

وی جهان امروز را جهان نفاق نامید و اظهار داشت: در مواجه با جهان نفاق  از امام جواد(ع) باید درس گرفت و جنایات استکبار جهانی را روشنگری و تبیین کرد تا سبب بیداری جهانی شود.

به گفته وی امروز مدعیان دروغین حقوق بشر، حقوق زن و حقوق کودک در برابر جنایات و نسل کشی رژیم غاصب و جعلی و کودک کش اسرائیل سکوت کرده اند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به اهمیت عملیات طوفان الاقصی در جهان امروز اشاره کرد و گفت: عملیات طوفان الاقصی به اندازه ای مهم بود که دو روز بعد از طوفان الاقصی بایدن اعلام کرد، طوفان الاقصی رخدادی است که می تواند قرن بیست و یکم را تغییر بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه ذی الحجه و نماز این ماه، افزود: خواندن نماز ذی الحجه یادآوری وحدت بین مسلمین است که برخی از مفسدین قصد دارند بین جبهه انقلابیون که به ارزش های انقلاب و شهدا و پایبند هستند اختلاف ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین به ازدواج امیرمومنان(ع) و حضرت فاطمه در ماه ذی الحجه اشاره کرد و گفت: ازدواج بین امیرمومنان(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در واقع ترویج ازدواج های آسان است.

به گفته وی رهبر معظم انقلاب بر انجام ازدواج های آسان و ساده و صمیمانه تأکید کرده است، اما برخی بر سخت کردن و تکلف آمیز کردن این امر الهی پافشاری می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با طرح این سؤال که پایان این رقابت و چشم و هم چشمی جاهلانه و شیطانی تا به کجاست؟ گفت: عمده موانع سد راه ازدواج های آسان، موضوعات فرهنگی، تفاخرها، تکاثر ها، تجملگرایی ها و مهریه های سنگین است.

وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مهریه های سنگین امروز، مهریه های دوران جاهلیت است که سبب عادات جاهلی می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مهریه، جهیزیه و جشن های ازدواج سنگین نمی تواند مانع از طلاق شود، یادآور شد: 75 درصد از عقد و جشن هایی که طی یکسال در تالار فرمانیه تهران با هزینه حداقل یک میلیاردی برگزار شده بود بعد از گذشت یک سال به طلاق انجامید. 

به گفته وی در اوایل انقلاب با انجام ازدواج های آسان در قادر آباد فارس، از مجموع یکصد ازدواج آسان با مهریه اندک تنها یک ازدواج به طلاق منجر شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه به ساخت و ساز های خارج از محدوده شهری و عدم خدمات شهری به این ساخت و سازها از سوی دستگاه های خدمات رسان اشاره کرد و افزود: برای رفع این مشکل یکشنبه هفته آینده با حضور استاندار استان اصفهان جلسه کمیسیون ماده 5 برگزار خواهد شد./1307/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات