۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۷۵۹۳۹۳
مدیر حوزه علمیه خواهران پلدختر:

ایجاد آرامش، عدالت و ارتقای امنیت از برکات امربه معروف است

ایجاد آرامش، عدالت و ارتقای امنیت از برکات امربه معروف است
آزادبخت با بیان اینکه ایجاد آرامش، عدالت و ارتقای امنیت از برکات امربه معروف است، گفت: همه باید به عنوان یک وظیفه عمومی و همچنین در راستای عمل به دستورات الهی در جهت احیای فریضتین امربه معروف و نهی از منکر کوشا باشیم.

اعظم آزادبخت، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، در رابطه با اهمیت عمل به فریضه واجب امربه معروف و نهی از منکر در جامعه بیان داشت: امربه معروف و نهی از منکر به تعبیر امروزی مهربانی مدنی و از اصول و فرایض دینی به شمار می رود و در آیات و روایات بسیاری به اهمیت این فریضتین اشاره شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران پلدختر با اشاره به آیات و روایات در رابطه با اهمیت فریضه واجب امربه معروف و نهی از منکر افزود: در روایات آمده است است که اهمیت دو فریضه الهی امربه معروف و نهی از منکر در برابر دیگر فرایض دینی همچون قطره در برابر دریا است و شاید این روایت وظیفه همه مسلمانان را در اجرای عملی این دو فریضه الهی مشخص می کند.

وی با اشاره به اینکه برخی از امربه معروف و نهی از منکر به عنوان واجب فراموش شده تعبیر می کنند، عنوان کرد: همیشه باید نیمه پر لیوان را ببینیم و با وجود جوانان آگاه و بصیر این دو فریضه واجب در جهت احیای دین مقدس اسلام پیش می رود و به فراموش نشده اند.

آزادبخت امربه معروف و نهی از منکر باعث ایجاد امنیت فردی و اجتماعی می شود، خاطرنشان کرد: ایجاد عدالت، توزیع عادلانه ثروت، اجرای احکام و دستورات الهی، آبادانی و سازندگی و به تعبیری ادامه حیات آرمانی در جامعهآ ایجاد آرامش و امنیت از آثار و برکات امربه معروف و نهی از منکر است.

وی بیان کرد: عمل به دستورات الهی عمل به خیر و خوبی و نهی بدی ها و فساد است و همه باید به عنوان وظیفه عمومی و همگانی و واجب دینی در جهت احیای امربه معروف و نهی از منکر در جامعه کوشا باشیم.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات