۰۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۱:۲۸
کد خبر: ۷۶۰۱۳
استاد حوزه علمیه قم:

حجت الاسلام والمسلمین فاکر در تمام فراز و نشیب‌های جامعه یکرنگ بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علیمه قم با اشاره به برخی از ویژگی های حجت الاسلام والمسلمین فاکر گفت:این مرحوم، به سبب امتزاج علم با ایمان در راه حق و حقیقت از هیچ سرزنشی باک نداشت و ملامت ملامتگران در اراده و عزم او خللی وارد نمی کرد.
حجت الاسلام خوانساري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صالحی خوانساری از اساتید حوزه علیمه قم، یک شنبه شب در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین فاکر، عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با حضور مراجع تقلید، علما و شخصیت های حوزوی و مسؤولان استانی در مسجد اعظم قم برگزار شد، در سخنانی با اشاره به ویژگی های اخلاقی و علمی برجسته مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین فاکر از وی به عنوان عالمی عامل، تلاش گر، بصیر و آگاه به زمان یاد کرد و اظهار داشت: آن مرحوم در طول عمر خود همواره در صراط مستقیم حرکت کرد و با تقوا و علمی که داشت در تمام مسؤولیت هایش منشا خدمات بسیار شد.

وی تصریح کرد: این عالم ربانی از دوران کودکی و نوجوانی که به علت فعالیت های انقلابی به زندان رژیم شاه افتاد و تا لحظات پایانی عمر با برکت خود همیشه در یک خط حرکت کرد.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین فاکر با بصیرتی که داشت منشا خدمات فراوانی شد خاطرنشان کرد: این عالم ربانی در هرجایگاه و پستی که حضور داشت و در تمام بحران های زمان امام راحل و مقام معظم رهبری و درتمام فراز و نشیب ها یکرنگ بود.

وی تاکید کرد: مرحوم حجت الاسلام و المسلمین فاکر، به سبب امتزاج علم با ایمان در راه حق و حقیقت از هیچ سرزنشی باک نداشت و ملامت ملامتگران در اراده و عزم او خللی وارد نمی کرد.

حجت الاسلام  صالحی خوانساری در ادامه مرحوم حجت الاسلام فاکر را روحانی بصیر دانست و بیان داشت: این مرحوم به سبب بصیرت فوق العاده ای‌ که داشت هیچ گاه اسیر تردید ها و انحرافات نشد.

وی با اشاره به حضور مراجع تقلید، علما و بزرگان در مراسم تشیع و مجالس بزرگداشت این مرحوم گفت: این حضور نشان می دهد وی دارای مقام بالایی بود و همیشه در مسیر مستقیم حرکت کرده است و در دوران زندگی خود نه به سمت راست ونه به سمت چپ تمایل داشت و راه خود را گم نکرد.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به پیام تسلیت بزرگان و مقام معظم رهبری به مناسبت ارتحال این عالم ربانی ابراز داشت: حجت الاسلام والمسلمین فاکر مرد بصیرت بود و زمان شناسی را در حد اعلای آن داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آیات و روایاتی تاکید کرد: انسان ها سه دسته هستند، بخشی از آنها بصیر، بخشی دیگر اسیر و عده ای دیگر هم امیر هستند. بخشی از مردم، مسلمان هستند؛ اما خدا را تنها با حرف و زبان عبادت می کنند و در زمان ما نیز افرادی هستند که در وابستگی به دین و نظام تنها حرف آن را می زنند، اینها خسرالدنیا و الاخره هستند.

حجت الاسلام صالحی خوانساری با بیان اینکه انسان های بصیر در کشور ما کم نیستند تاکید کرد: عده ای از افراد جامعه نیز که ما فوق بصیرت هستند، امیر نام می گیرند و اینها افرادی هستند که بر زمان احاطه و تسلط دارند و تحت تاثیر فتنه ها و جرایانات زمان قرار نمی گیرند. /924/پ202/ص



ارسال نظرات