۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۷۶۰۱۸۴
استاندار لرستان:

اربعین، عامل اقتدار جهان شیعه است

اربعین، عامل اقتدار جهان شیعه است
استاندار لرستان گفت: اربعین، عامل اقتدار جهان شیعه است، از این رو باید بهره برداری تبیینی نسبت به این حرکت عظیم مردمی برای بشریت صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، ابوطالب شفقت روز دوشنبه در جلسه ستاد اربعین استان در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: اربعین یک حرکت مردمی زنده است که باید در طول سال نسبت به رفع مشکلات برگزاری آن طی سال های گذشته تدبیر کنیم.

وی با بیان اینکه استقبال مردم از اربعین بسیار بالا است، افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مساله اربعین جزیی از ماموریت های ما می باشد که در این زمینه سه حوزه کاری داخل کشور عراق، استان هاو مرزها برای برگزاری مراسم و فعالیت مواکب پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: استان لرستان در مرز مهران به عنوان معین ایلام معرفی شده که تعیین محلی برای استقرار و خدمت رسانی در این منطقه ضروری است تا زائران مشکلی نداشته باشند.

استاندار لرستان افزود: تاکید شده راه های اصلی و چهارخطه های استان تا قبل از شهریور ماه تسطیح و نقاط حادثه خیز رفع، مواکب شهرهای مسیر عبور زائران آماده و اماکن داخل شهر همچون بوستان ها و پارک ها توسط شهرداران و فرمانداران مهیا شود.

شفقت عنوان کرد: چند کیلومتر از عملیات جاده الیگودرز به اصفهان و محور چگنی به سمت کوهدشت باقی مانده است که چون مسیر ورود و خروج زائران به استان هستند باید تا قبل از اربعین زیر بار ترافیک بروند.

وی با تاکید بر اینکه وزارتخانه ها باید اجازه دهند ادارات در استان به صورت یکپارچه مدیریت شوند تصریح کرد: لرستان علاوه بر پشتیبانی از ایلام، باید زیرساخت های لازم برای خدمات دهی به زائران خود را هم داشته باشد بنابراین تکلیف دینی حکم می کند با تمامی امکانات، محور خدمات دهی به آنان باشیم.

شفقت افزود: زیرساخت های حمل و نقل، پوشش تلفن همراه و روشناسی معابر نیز توسط دستگاه های مربوطه باید تامین و بر فعالیت رستوران های بین راهی مراقبت شود که اجحافی در حق زائران صورت نگیرد.

شفقت با بیان اینکه اربعین مسیر انبیا را تبیین می کند تاکید کرد: باید نظام جهانی با این حرکت عظیم، آماده شود و به سمت پذیرش امامت برود.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات