۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۷۶۰۳۰۳
مدیرکل صنعت،‌ معدن و تجارت قم عنوان کرد؛

جهش بهبود فضای کسب و کار و اشتغال در دولت سیزدهم/بر قیمت کالاها نظارت مستمر داریم

جهش بهبود فضای کسب و کار و اشتغال در دولت سیزدهم/بر قیمت کالاها نظارت مستمر داریم
ابدالی با اشاره به فعالیت های گسترده دولت شهید رئیسی در حوزه بهبود فضای کسب وکار و اشتغال آفرینی دولت سیزدهم، گفت: امروز در استان قم نه تنها با کمبود اشتغال مواجه نیستیم، بلکه نیاز ضروری به تعداد زیادی نیروی کار در شرکت های صنعتی داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اکبر ابدالی مدیرکل صنعت،‌ معدن و تجارت قم در رویداد ۲۴ ساعته جام رسانه امید که صبح امروز با هدف امیدآفرینی در جامعه در فرهنگسرای جوان برگزار شد، با اشاره به فعالیت های گسترده دولت شهید رئیسی در حوزه بهبود فضای کسب و کار، اشتغال آفرینی دولت سیزدهم را یکی از اقدامات بسیار مهمی دانست که در این دولت اتفاق افتاده و جهش قابل توجهی در این عرصه شکل گرفته است.

وی افزود: امروز در استان قم نه تنها با بهبود اشتغال مواجه هستیم، بلکه امروز نیاز ضروری به تعداد زیادی نیروی کار در شرکت های صنعتی داریم.

مدیرکل صنعت،‌ معدن و تجارت قم بیان داشت: در سال گذشته حدود ۱۰۰۰ مصوبه در ۸۱ جلسه صنعت و معدن استان تحقق پیدا کرده است و حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان شکل گرفت.

وی افزود: تعداد ۲۵۰۰ واحد در استان قم شکل گرفته و مجوزهای تاسیس فعالیت های اقتصادی در استان قم گسترش داشته است و در این راستا ۱۷۰۰ مجوز در این عرصه صادر شده است.

ابدالی با اشاره به زائر پذیر بودن استان قم نسبت به بسیاری از استان های کشور اظهار داشت: ما در سال گذشته حدود ۱۵۰۰۰ پروانه صنفی ایجاد کردیم و نسبت به قیمت کالاها نظارت های لازم را انجام می دهیم.

وی افزود: در راستای قیمت گذاری کالاها و خدمات در استان قم، حدود ۴۰ مورد از کالاها قیمت گذاری شدند و این قیمت ها در کمیسیون نظارت بررسی می شوند و اقدامات لازم در اجرای قیمت ها انجام شده است.

 مدیرکل صنعت،‌ معدن و تجارت قم ابراز کرد: در حوزه بازار و صنف دو اقدام انجام دادیم که شناسایی و معرفی کاسبان امین و نظارت بر بازار می باشد که الحمدالله در این عرصه نتایج بسیار خوبی حاصل شده است.

وی با اشاره به قطعی برق در برخی از مناطق در استان قم اظهار داشت: ناترازی در حوزه انرژی امری است که کم و بیش در بیشتر استان ها وجود دارد ولی ما این مشکل را مدیریت کرده و امیدواریم با اسقرار دولت انقلابی مشکلات جزئی این حوزه نیز به کلی حل و فصل شود.

ابدالی با اشاره به بازرسی های مستمر از فروشگاه هایی که عنوان کاسب امین را دریافت کرده اند اظهار داشت: نظارت های ما بر این مغازه ها به صورت دائمی است و اگر فروشگاهی در ادامه فعالیت های خود دچار تخلف شود، برخوردهای لازم انجام شده و عنوان «کاسب امین» از آنان گرفته خواهد شد.

 

ارسال نظرات