۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۷۶۰۵۰۹
آیت الله سعیدی:

عدم حضور در پای صندوق های رأی تبعات ملی و فراگیر به دنبال دارد

عدم حضور در پای صندوق های رأی تبعات ملی و فراگیر به دنبال دارد
امام جمعه قم با تاکید بر این که رای ندادن و عدم حضور در پای صندوق های رای تبعات ملی و فراگیر به دنبال خواهد داشت گفت: باید مردم با حضور در پای صندوق های رای به تکلیف شرعی خود عمل کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه شهر قم در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با اشاره به متخلفین از شرکت در جنگ تبوک اظهار داشت: خداوند به پیامبر(ص) در رابطه با تخلف این افراد فرمود به متخلفان بگویید که ما از نیّت و اعمال آنان باخبر هستیم.

وی افزود: در این آیه تاکید شده که اعمال متخلفان از همراهی پیامبر اسلام از دید خداوند مخفی نمی شود و اگر کسی این گونه فکر کند که خداوند همیشه ناظر بوده و انسان را می بیند، اعمال و رفتار خود را متناسب با این نگاه ظهور و بروز می دهد.

امام جمعه شهر قم با اشاره به روز مباهله اظهار داشت: این روز، روز مواجهه تمام کفر در برابر تمام ایمان بود که طی مراسمی قرار بر این شد که اسقف نجران با پیامبر گرامی اسلام (ص) مباهله کند اما در نهایت انصراف داد.

وی افزود: یکی از پیام های مهم روز مباهله این است که ممکن است روزی تمام کفر در مقابل تمام ایمان قرار گیرد؛ در این صورت باید مومنان همیشه مراقب بوده و هوشیاری خود را حفظ کنند.

ملت ایران هرگز به عقب باز نمی گردد

آیت الله سعیدی با اشاره به انتخابات پیش روی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و لزوم انتخاب فرد اصلح بیان داشت: ملت ایران هرگز به عقب باز نمی گردد و با انتخاب فرد اصلح، آینده کشور را تضمین می کنند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم انتخاب فرد اصلح اظهار داشت: ما در این عرصه چند راهبرد را مد نظر قرار می دهیم که یکی از آن راهبردها این است که پاسداری از نظام اسلامی همچون پاسداری از اسلام، اولویت دارد.

وی افزود: شورای نگهبان زمینه های لازم برای حضور پرشور مردم از هر حزب و گروهی را در انتخابات فراهم کرده است و امیدواریم با حضور پرشور مردم در انتخابات، و پرشور بودن انتخابات، جواب دندان شکنی به دشمنان داده شود.

امام جمعه شهر قم خاطرنشان کرد: با مشارکت پرشور مردم در انتخابات، دوستان انقلاب اسلامی خوشحال و دشمنان را ناامید کرده و امنیت ملی را افزایش می دهد.

وی افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند انتخاب اصلح مهم است به این خاطر است که قوه مجریه از اهمیت اجرایی بالایی برخوردار است و باید به فردی رای داد که اعتقاد به انقلاب اسلامی داشته و باتقوا باشد.

آیت الله سعیدی تاکید کرد: رای ندادن و عدم حضور در پای صندوق های رای تبعات ملی و فراگیر به دنبال خواهد داشت و باید مردم با حضور در پای صندوق های رای به تکلیف شرعی خود عمل کنند.

ارسال نظرات