۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۷۶۱۱۴۳

توقع مردم از رئیس‌جمهور آینده چیست؟

توقع مردم از رئیس‌جمهور آینده چیست؟
مردم انتظار دارند رئیس‌جمهور آینده تمهیداتی انجام دهد تا طبقات پایین جامعه درآمدشان بالا برود.

امروز وظیفه ما مراقبت دائمی از انقلاب است؛ وظیفه‌مان وحدت ملی است؛ وحدت ملی مهم است؛ وظیفه‌مان امروز مشارکت است، وظیفه‌مان کار جهادی است؛ این دیگر مربوط به حزب‌های مختلف نیست، همه مردم کشور امروز موظفند کار جهادی کنند. 

درست است که مردم توقعات زیادی از رئیس‌جمهور آینده دارند، اما تنها با مشارکت می‌توانیم از این سربالایی و این شیب تند عبور کنیم و به قلّه نزدیک شویم؛ به قول معروف نباید خسته شویم و با تشویق رسانه‌های معاند نسبت به نظام دلسرد شویم.

امروز روز خسته شدن نیست، روز ناامید شدن نیست؛ امروز روز شوق است، روز امید است، روز حرکت است؛ مسئولین کشور در بخش‌های مختلف باید با این روحیه حرکت کنند. اعتماد باید وجود داشته باشد، هیچ شخصی حتی رهبر معظم انقلاب نمی‌گویند که انتقاد نباشد، اما انتقاد همراه با اعتماد و راهکار؛ مردم می‌خواهند انتقاد بکنند، اشکال ندارد، اما به مسئولان نیز اعتماد داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین اتفاقات امروز مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای است؛ این یک مسئله تعیین‌کننده و بسیار مهم است. شاید مردم در دور اول ضعیف عمل کردند و میزان مشارکت پایین بود، اما امروز با مشارکت بالا باید رئیس‌جمهور اصلح انتخاب شود.

از چند ماه پیش رسانه‌های معاند سعی کردند مشارکت مردم را پایین بیاورند، اما حضور مردم نشان از بی‌توجهی به رسانه‌های غربی و معاند داشت. 

هر چند با شعار «مردم! بیایید شرکت کنید» زمینه مشارکت فراهم نمی‌شود. مردم انتظار دارند اقتصاد، فرهنگ، اشتغال، مسکن و معیشت آنها اصلاح شود و رئیس‌جمهور نهم کشورمان این مسائل را حل کند و به تعبیر رایج، «سفره آنها رنگین‌تر شود»، که بند اوّل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هم ناظر به همین موضوع است. 

مردم انتظار دارند رئیس‌جمهور آینده تمهیداتی انجام دهد تا طبقات پایین جامعه به این وسیله درآمدشان بالا برود. یعنی نقشه راه کاملی در این زمینه وجود داشته باشد یا حداقل به وجود بیاید.

خوشبختانه در مناطق دوردست کشور، مثلاً در روستا‌ها، رئیس‌جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی کار‌هایی را انجام دادند و توانستند خانواده‌هایی که برای مثال با چند رأس گوسفند زندگی می‌چرخانند و وضع مالی خوبی ندارند را سر و سامان دهند؛ مردم این روز‌ها به دنبال رئیس‌جمهوری هستند مانند رئیس‌جمهور شهید که از روستا‌ها گرفته تا کار‌های بسیار بزرگی که می‌تواند یک شهر و یک منطقه را آباد کند، انجام دهد.

ارسال نظرات