۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۷۶۱۳۱۶
دبیرستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان:

فرهنگ امر به معروف و نهی‌از‌منکر موجب سرعت ارتقاع جامعه است

فرهنگ امر به معروف و نهی‌از‌منکر موجب سرعت ارتقاع جامعه است
اصفهان- حجت‌الاسلام مظاهری به توسعه فرهنگ امر به معروف ونهی از منکر اشاره کرد و گفت: فرهنگ امر‌به‌معروف و نهی از منکر موجب ارتقاع جامعه و رسیدن به قله‌های موفقیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن مظاهری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، ظهر امروز  در نشست خبری ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در جمع اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام محرم گفت: همانگونه که حیات طبیعت در فروردین است، بهار و حیات روح‌ها ماه محرم است؛ مصادیق منکرات و معروفات به عدد مسائل و موضوعاتی است که با آن مواجه هستیم و قابل حد و محدودیت نیست و گستردگی آن غیرقابل شمارش و تفسیر است.

وی با اشاره به نص قانون مصوب  سال ۱۳۹۴ در مجلس شورای اسلامی افزود: همه آنچه به عنوان ایجابی و سلبی در قانون اساسی و شرع مقدس ذکر شده و یا منع و نهی شده مصداق معروف و منکر است و لذاست که فضای معروف و‌منکر فضای بسیار بزرگی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به اقدامات این ستاد پرداخت و اظهار کرد: در این مدت دنبال کردیم که ستادهای امر به معروف و نهی از منکر را گسترش و فعال کنیم. در حال حاضر ۲۷ ستاد فعال داریم و هرکجا که امام جمعه داشته باشیم می‌توان ستاد و شورای امربه معروف و نهی از منکر شکل بدهیم.

حجت‌الاسلام مظاهری ادامه داد: در شهرهای بزرگ مانند اصفهان در مناطق هم شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر می‌توان با محوریت روحانی که رییس  امور مساجد آن منطقه  است شکل داد.

وی در خصوص ستادهای شکل‌گرفته در استان خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۱۴شهر در استان اصفهان داریم که ۵۲ شهر شرایط لازم برای تشکیل ستاد دارد و از بین این ۵۲ شهر در ۴۱ شهر استان ستادهای امربه معروف شکل گرفته و فعالیت می‌کند.

حجت الاسلام مظاهری با اشاره به اقدامات ستاد امر به معروف، تصریح کرد: پس از مساجد در تمام دستگاه‌های حکومتی هم ستاد امر‌ به‌ معروف باید شکل بگیرد، تمامی دستگاه‌ها و ادارات از هر سه قوه بدون استثناء، حتی دستگاه‌های حاکمیتی مانند نیروی انتظامی در مجموعه خود مکلف به تشکیل شورای امربه معروف و نهی از منکر هستند. 

دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان اصفهان به دستگاه‌های دیگری که شامل قانون تشکیل شورای ستاد می‌گردند اشاره کرد و گفت: پس از دستگاه‌های حکومتی حلقه‌های میانی مانند اتحادیه‌های صنفی، مساجد، هیأت‌های ورزشی و مذهبی، خیریه‌ها و.... هستند که باید در آن شوراهای امربه معروف و نهی از منکر شکل بگیرد و به تمام موضوعاتی که بتوان مصداق معروف یا منکر داد وارد شوند.

وی اظهار کرد: بطور مثال در حوزه ادارات ۱۴۰ دستگاه، ۸۷ اتحادیه، ۴۰ مسجد خاص و ۴۳۸ مسجد در سطح دوم و ۱۱۰۰ مسجد دیگر هم با همکاری بسیج در حال فعال‌سازی است که باید در گسترش معروفات و کنترل منکرات ورود کنند و با کمک همکاران، شهرداری، همسایه‌ها و... دست به دست هم دهند و مطالبه‌گری کنند تا منکرات را در سطح جامعه برطرف و معروفات را ارتقاع دهند.

وی با بیان اینکه ستاد امربه‌معروف در حال توسعه فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر است تا هرکجا لازم هست به ورود و تذکر، ورود بشود، تصریح کرد: اگر فرهنگ امر به‌ معروف باشد جامعه به سرعت ارتقاع پیدا می‌کند و به قله‌های موفقیت می‌رسد. 

حجت‌الاسلام مظاهری با اشاره به اینکه قانون می‌گوید ما نسبت به یکدیگر حق تذکر در معروفات و منکرات را داریم و کسی که تقابل در برابر آمربه معروف می‌کند جرم مرتکب شده است، افزود: این ارزش امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی به آموزش‌های این ستاد اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بیش از ۶ هزارنفر در استان آموزش‌های عمومی امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر را در حوزه فضای مجازی اموزش دیده‌اند .

دبیرستاد امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان ادامه داد: در حوزه ادارات و اصناف قریب به ۴۰۰۰ هزار نفر اموزش مربوطه را دیده‌اند، در حوزه تخصصی و کنشگری و مطالبه‌گری  قریب به ۶۰۰ نفر آموزش‌ها را دیده‌اند.

حجت‌الاسلام مظاهری به تولیدات رسانه‌ای و اجرایی ستاد اشاره کرد و اظهار کرد: نزدیک به ۱۵ برنامه در صدا  و ۳۶ برنامه در سیما در زمینه‌های گفتگوهای موضوعی و... اجرا و ۱۰ تولید موشن و... در فضای مجازی انجام گرفته است.

وی در ادامه با اشاره‌ به برنامه‌های ستاد امر به معروف اصفهان، افزود: سه جلسه شورای هم‌اندیشی و اندیشه‌ورزی با استفاده از اساتید و کارشناسان مختلف در حوزه‌های آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و غذا و دارو و.... تشکیل شده است و موضوعات مرتبط با آن‌ها پیگیری شده است‌.

دبیرستاد امر‌ به‌ معروف استان اصفهان خاطرنشان کرد: چهارهمایش عمومی مردمی با قریب پنج هزار نفر مخاطب و برگزاری ۷ جلسه کرسی آزاداندیشی در حوزه و دانشگاه‌ها در موضوعات امربه‌معروف و نهی از منکر و ۵ جلسه نشست علمی در دانشگاه‌های آزاد برگزار شده است.

وی به جریان‌سازی اجتماعی این ستاد در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و تصریح کرد: در حوزه خانواده،بحث فرزنداوری، نهضت تواصی و دعوت به حضور انتخابات و مشارکت حداکثری و بحث عفاف و حجاب و بحث تجمع مردمی به عنوان روز خانواده در بعدازظهر پنج‌شنبه پیش‌رو با شعار زیست عفیفانه و خانواده عفیف در گذرچهارباغ استان از جریان‌سازی‌های اجتماعی ستاد بوده است.

دبیر ستاد امربه معروف استان اصفهان با اشاره به فعالیت‌های ستاد در حوزه مطالبه‌گری و کنشگری افزود: ۸۰ گروه مردمی در عرصه مطالبه‌گری موضوع آب، قیر، توزیع اقلام و کالابرگ‌ها، محیط‌زیست، بازار و اصناف، تولیدات و نحوه عرضه، نان و آرد، قاچاق سوخت، اداره برق و مصرف انرژی و... اعلام آمادگی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام مظاهری به فعالیت‌های ایام عیدفطر و نوروز ستاد در شهر اصفهان پرداخت و خاطرنشان کرد: درطی ۲۰ روز هر روز نزدیک ۹۷۰ نفر در استان و ۱۰۸۰ نفر در اطراف آن  برای تذکر لسانی و مراقبت از رعایت قوانین در سطح جامعه همراه و یاری رسان ما بوده اند.

وی  با بیان اینکه اقلام فرهنگی از طریق خیرین دریافت و در طول این ایام در اختیار مردم قرار داده شده است گفت:  هدیه کتاب‌ها با موضوعات مختلف، اهدای ملزومات حجاب در ایستگاه‌های فرهنگی، اهدای وسایل فکری و ورزشی و تشکیل ۳۰ غرفه فرهنگی در سطح استان در بازه زمانی‌های مختلف،تشکیل گروه سرود یا نماز جماعت با همکاری بسیج و جبهه فرهنگی انقلاب، تشکیل پاتوق‌ها و کافه‌های گفتگو در سطح شهر و شهرستان‌هایی مانند کاشان و خوانسار و نایین و فریدن و... از دیگر برنامه‌های ستاد در این ایام بوده است. 

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان به حمایت قضایی و حقوقی از آمرین به معروف اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۰۵ پرونده حمایت حقوقی حمایت از آمرین به معروف تشکیل شده و در دستگاه قضا در حال حاضر یا در حال رسیدگی و یا صدور حکم و یا اجرای حکم شده و یا به صورت صلح و مصالحه در دفاتر امر‌به معروف دعوت شده‌اند و به صلح ختم شده است./1304/

ارسال نظرات