۰۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۷۶۱۴۸
امام جمعه شبستر:

ولایت‌مداری بارز‌ترین نشانه منتظر واقعی است

خبرگزاری رسا ـ تولیت حوزه علمیه شبستر گفت: بارز‌ترین نشانه منتظران واقعی ولایت مداری در عمل و رفتار است.
امام جمعه شبستر


حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، در آستانه سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: معنای واقعی انتظار با آنچه‌ از‌ روایات و احادیث وارده دریافت می‌شود؛ این است که حرکتی برای آمادگی برای ظهور منجی صورت گیرد.

وی ادامه داد: این آمادگی در واقع آماده کردن شرایط برای ظهور منجی و پیاده شدن احکام اسلامی در جامعه است که این امر با تزکیه نفس و پالایش روح و روان برای دریافت مبانی اسلام ناب محمدی از سوی حضرت حجت محقق می شود.

حجت الاسلام محمدزاده تصریح کرد: اولین اصل آمادگی، از خود فرد آغاز می‌شود، در مراحل بعدی بایستی از جامعه برای زمینه‌سازی ظهور منجی آخرالزمان انتظار داشت.

وی با تأکید بر این‌که منتظر واقعی همواره خود را زیر چتر ولایت حضرت حجت می‌‌بیند، بیان داشت: منتظر منجی باید در همه ابعاد فردی و اجتماعی زمینه را برای ظهور مصلح جهانی فراهم کند؛ البته نباید در این میان از رسالت فرد در برابر جامعه و مسأله امر به معروف و نهی از منکر غافل بود.

تولیت حوزه علمیه شبستر ‌بارزترین نشانه منتظر واقعی را ولایت‌پذیری و ولایت مداری دانست و اظهار داشت: ولایت فقیه، استمرار ولایت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است، تبعیت محص از ولی فقیه در واقع تبعیت محض از امام زمان(عج) شمرده می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: امکان ندارد کسی ادعا کند که منتظر حضرت مهدی(عج) هستم، اما ولایت فقیه را قبول ندارم؛ چون اگر کسی عارف به ولایت فقیه جامعه اسلامی نباشد، امام زمان‌ خود را نشناخته است.

امام جمعه شبستر با تأکید بر این‌که رسالت امروز منتظران واقعی حراست از حریم ولایت است، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان نظام اسلامی از هر راه ممکن درصدد تضعیف جایگاه ولایت هستند، نباید رهبری را تنها گذاشت.

وی در پایان تصریح کرد: اگر منویات عالمانه و حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب مهجور و مغفول واقع شود، در واقع رهبری را تنها گذاشته‌ایم که البته هر یک ‌از آحاد جامعه در برابر این موضوع مسؤول هستند./935/ت302/س

ارسال نظرات