۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۷۶۱۵۵۴

حیات طیبه ائمه معصومین باید الگوی زندگی جامعه امروز باشد

حیات طیبه ائمه معصومین باید الگوی زندگی جامعه امروز باشد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه پیروی از نهضت عاشورا باید زمینه رویش اخلاق حسنه در عاشقان اباعبدالله باشد گفت: امام حسین (ع)تا آخرین لحظه زندگی و در شرایط سخت جنگی به آرامش خانواده و به شرایط روحی فرزندان خود توجه داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل در اجتماع عزادارن حسینی تبریز با اشاره به وجود آسیب های متعدد اجتماعی در جامعه، غفلت و نبود توجه کافی به خانواده را عامل اصلی این موضوع دانست و عنوان کرد: چاقی مفرط در کودکان و نوجوانان به دلیل مشکلات عاطفی، نبود دوستی و رفاقت بین فرزندان و والدین و افزایش آمار طلاق بخشی از آسیب های اجتماعی است که با الگو قراردادن حیات طیبه ائمه معصومین (ع) از بین می‌رود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر مطالعه ابعاد مختلف زندگی ائمه معصومین ادامه داد: تربیت صحیح بر مبنای آموزه های دینی و ایجاد یک محیط گرم و سالم در کانون خانواده علاج دردهای جامعه امروز ما است.

وی با بیان اینکه باید اجتماع های حسینی و علوی کلاس درسی برای الگوگیری از زندگی ائمه اطهار (ع) باشد خاطرنشان کرد: عاشورا در کنار اینکه تابلویی از صف آرایی حق علیه باطل است ، الگویی از عشق و محبت به خانواده، خواهر و برادر است؛ موضوع مهمی که نیاز ضروری جامعه امروز ما برای غلبه بر مشکلات و آسیب های اجتماعی است.

وحید نستوهی
ارسال نظرات