۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۷۶۱۷۵۶

عزاداری عاشورای حسینی همراه با نماز ظهر روز عاشورا در کاشان

عزاداری عاشورای حسینی همراه با نماز ظهر روز عاشورا در کاشان
اصفهان - مردم دارالمومنین و عزداردار کاشان در روز عاشورای حسینی در عزای اباعبدالله الحسین و یاران باوفایش با عزاداری و سینه‌زنی ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، امروز همزمان با عاشورای حسینی شهر حسینیه‌ها و شهر هیئات مذهبی کاشان غرق در حزن و اندوه و اشک و ماتم شد و مردم این شهرستانو شهر‌های تابعه کاشان در قالب سته جات سینه زنی و زنجیرزنی در خیابان‌ها و بازار تاریخی کاشان و تیمچه امین الدوالله به سوگواری و عزاداری پرداختند و در شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.

در دهمین روز از ماه محرم، دارالمومنین کاشان نیز همگام با دیگر شهر‌های ایران اسلامی غرق در عزا و ماتم شد و مردم انقلابی و ولایت‌مدار این شهر در سوگ شهادت سیدالشهداء و یارانش عزاداری کردند.

بازار تاریخی کاشان در این ایام طبق سنوات گذشته پذیرای بیش از یکهزار هیات مذهبی عزادار امام حسین (ع) است که براساس برنامه و ساعت زمان بندی اعلام شده از ورود‌های بازار تاریخی وارد و در تیمچه امین دوله بازار تاریخی کاشان عزداری و سینه زنی و زنجیر زنی می‌کنند و از خروجی‌های بازار خارج می‌شوند.

همچنین هیئات مذهبی شهرستان کاشان روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی با زدن موکل‌های پذیرایی در معابر و خیابان‌های منتهی به بازار کاشان از هیئات و دسته‌های عزاداری در مسیر به بازار تاریخی کاشان پذیرایی می‌کنند.

نماز ظهر عاشورا امسال به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات