۰۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۷۶۲۱۳
آیت الله مکارم شیرازی:

کوتاهی در عمران و آبادانی قم، لطمه به جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی بابیان اینکه مسؤولان باید حساب ویژه ای برای قم باز کنند ابراز داشت: هرچه در عمران و آبادانی شهر کوتاهی شود لطمه آن به جهان اسلام وارد خواهد شد.
حضرت آيت الله مكارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، عصر امروز در دیدار با اعضای شورای ترافیک استان قم، با اشاره به جایگاه ویژه شهر قم، محدوده تاثیرگذاری این شهر مذهبی و فرهنگی را فراتر از یک استان و کشور دانست و تاکید کرد: قم پایتخت جهان اسلام است و به هر میزان که این شهر آبادتر و آبرومندانه تر باشد نفع آن به کشور، شیعه و جهان اسلام می رسد و اگر ناموزون باشد دود آن به چشم همه شیعیان و جهان اسلام می رود.

این مرجع تقلید خواستار توجه ویژه مسؤولان به شهر قم شد و گفت: قم باید از لحاظ عمران و آبادانی و نظم و ترافیک حاکم در آن بگونه ای باشد که هر کس که به قم بیاید از این شرایط ابراز رضایت کند.

وی بابیان اینکه مسؤولان باید حساب ویژه ای برای قم باز کنند ابراز داشت: هرچه در عمران و آبادانی شهر کوتاهی شود لطمه آن به جهان اسلام وارد خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه قم خواستار برنامه ریزی بهتر مسؤولان استانی جهت رفع مشکلات شهر از جمله ترافیک و پارکینگ شد و گفت: سالیانه 15 میلیون نفر زائر به شهر قم سفر می کنند و همچنین وجود حوزه های علمیه و علما در این شهر اقتضا می کند که در حل مشکلات آن سعی و تلاش بیشتری بشود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: قم تاریخچه ای با سابقه طولانی دارد که به زمان ائمه برمی گردد و مسؤولان استانی باید توجه داشته باشند کاری که در این شهر انجام می شود در شان این جایگاه باشد.

وی با اشاره به برخی از مشکلات شهر قم، راهکارهایی را برای حل این مشکلات ارائه داد و بیان داشت: ما از هر طرح و برنامه ای که به بهبود وضع شهر کمک کند استقبال و حمایت می کنیم اما باید توجه داشت طرح هایی که بدون سابقه قبلی است باید با دقت و حساسیت بیشتری اجرا و اگر در آن نقایصی وجود داشت اصلاح شود.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به استقبال خوب مردم از فروش اوراق مشارکت طرح پیامبر اعظم ابراز امیدواری کرد این پروژه هر چه سریعتر به بهره برداری برسد تا افزون بر تغییر سیمای شهر مشکلات شهروندان و زائران نیز حل گردد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: استقبالی که از اوراق مشارکت طرح حرم تا حرم انجام شد حجت را بر مسؤولان تمام کرد و دیگر کسی بهانه بی پولی را از شما نخواهد پذیرفت و باید با تمام توان این پروژه را به سرانجام برسانید.

گفتنی است در ابتدای این دیدار نیز اعضای شورای ترافیک استان قم به ارائه دیدگاه های خود پرداخته و گزارشی از روند فعالیت های عمرانی در شهر قم ارائه کردند. /924/پ202/ج


ارسال نظرات