۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۷۶۲۳۸۲
هیئت تراز(۲)؛

لزوم ارتقای نقش تربیتی هیئت های مذهبی برای نسل جوان و خانواده

لزوم ارتقای نقش تربیتی هیئت های مذهبی برای نسل جوان و خانواده
معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) داراب گفت: هدف از جلسات اهل بیت(ع) رسیدن به بصیرت دینی، اجتماعی و سیاسی است.

خانم صادقی معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) داراب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، گفت: هیأت تراز انقلاب اسلامی باید در زمینه‌های اخلاقی و رشد آن در میان انسان‌ها فعال بوده و اخلاق اهل بیت(ع) را در جامعه به عنوان الگو و اسوه معرفی کند و همچنین ولایتمداری نیز بارزترین و شاخص ترین ویژگی هیئات مذهبی و بصیرت و دین داری از مهم ترین شاخصه های  هیئات در تزار انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه محتوای مجالس امام حسین(ع) ایجاد معرفت کند، بیان کرد: محتوا باید ناظر به مسائل روز بوده و جوانان در هیئات پاسخ شبهات خود را بگیرد.

صادقی در ادامه اظهار داشت: محتوای هیئات مسائل اعتقادی را نیز در برگرفته و بر اخلاق و رفتار خانوادگی و اجتماعی نیز اثرگذار باشد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند هیئت ها نمی‌توانند سکولار باشند، تصریح کرد: علاقه مندی به امام حسین(ع) به معنی علاقه‌مندی به اسلام سیاسی، مجاهد، مقاتله و خون دادن است و معنای اعتقاد به امام حسین(ع) هم این است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) با بیان اینکه یکی از کارهای دشمن سیاه نمایی و دروغ پراکنی است تا جوانان را به اسلام و عاشورا دلسرد کنند، افزود: هیئات در نهایت ضد انقلاب نمی‌شوند بلکه با توجه به مسائل سیاسی و ایجاد آگاهی در هیئت باید از سکولار شدن پیشگیری کرد.

وی افزود: اگر همراهی شور و شعور حسینی در مجالس امام حسین(ع) مورد توجه قرار بگیرد، ثمره فراوانی خواهد داشت و شخصی که گریه کن امام حسین(ع) هست در کنار ظواهر به معارف و عمق حوادث نیز توجه کرده و از مهجور ماندن قرآن و ادعیه و تفاسیر قران غافل نمی‌شود و به روایتی دیگر اگر هیئت تک محور و در جوانب مختلف فعالیت نداشته باشد در واقع یک آسیب جدی هست.
 
صادقی با اظهار اینکه عدم حضور روحانیت در بعضی از مجالس روضه موجب می‌شود مردم از مسائل دین آگاهی لازم را پیدا نکرده و فقط به عزاداری بپردازند، افزود: مجلسی که در آن فقط احساسات جریحه دار شود نقش چندانی در تربیت نخواهد داشت و گریه ای ارزشمند است که موجب همراهی با امام بشود و نه فقط همدردی با اهل بیت باشد‌.
 
وی با اشاره به اینکه حضور پررنگ روحانیت در این مجالس موجب آشنایی مردم با اهداف متعالی دین می‌شود، گفت: هدف از جلسات اهل بیت(ع) رسیدن به بصیرت دینی، اجتماعی سیاسی است و همچنین است که فرد با بصیرت مسیر را درست انتخاب و در موقعیت حساس امام زمانش را تنها نمی‌گذارد.
 
صادقی خاطرنشان کرد: سیاست پایه دیانت بوده و اگر کسی بصیرت سیاسی نداشته باشد همچون یاران امام حسن(ع) در مواقع حساس به جای اینکه پشت سر امام حرکت کند مقابل ایشان ایستاده و به امام، مذل المومنین می‌گوید.
ارسال نظرات