۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۷۶۳۱۰۲
در بازدید از خبرگزاری رسا مطرح شد؛

تاکید فرمانده انتظامی استان قم بر ضرورت توجه به فعالیت های فرهنگی در کاهش جرائم

تاکید فرمانده انتظامی استان قم بر ضرورت توجه به فعالیت های فرهنگی در کاهش جرائم
سردار میرحیدری با اشاره به تاثیر فعالیت های فرهنگی در کاهش جرائم در سطح کشور بر ضرورت فعالیت های فرهنگی و همکاری دوجانبه نیروی انتظامی با خبرگزاری های استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان قم بعد ازظهر امروز همزمان با روز خبرنگار با حضور در ساختمان مرکزی خبرگزاری رسا از بخش های مختلف این رسانه حوزوی بازدید کرد.

وی در این بازدید با حضور در بخش های مختلف خبرگزاری رسا به استماع گزارش های سردبیر و دبیران این مجموعه پرداخت و در جریان روند فعالیت های مختلف این رسانه حوزوی قرار گرفت.

سردار میرحیدری ضمن تبریک روز خبرنگار به عوامل خبرگزاری رسا از فعالیت های ارزشمند این رسانه حوزوی در زمینه های گوناگون خبری تمجید و تشکر کرد.

فرمانده انتظامی استان قم در این دیدار با اشاره به لزوم بهره برداری از ظرفیت های موجود در نیروی انتظامی و خبرگزاری ها؛ خصوصا خبرگزاری های حوزوی بیان داشت: باید از ظرفیت های موجود در نیروی انتظامی و خبرگزاری ها در کاهش مشکلات و معضلات کشور استفاده شده و با همکاری و همیاری همدیگر گامی موثر در این مسیر برداشته شود.

تاکید فرمانده انتظامی استان بر ضرورت فعالیت های فرهنگی در کاهش جرائم و همکاری دوجانبه با خبرگزاری های استان

وی با اشاره به هجمه های دشمنان نسبت به شهر مقدس قم و لزوم برخورد با کسانی که درصدد از بین بردن قداست شهر مقدس قم هستند ابراز داشت: خوشبختانه درصد همیاری مردم قم با نیروهای انتظامی در ایجاد امنیت و برخورد با برهم زنندگان امنیت و آسایش مردم، نسبت به دیگر شهرهای کشور، بالاتر است.

سردار میرحیدری در ادامه با تقدیر و تشکر از همیاری خوب مردم قم با نیروهای انتظامی از اقدامات مردمی شهروندان قمی، تشکر و بر لزوم بهره برداری از این ظرفیت از سوی نهادهای استانی تاکید کرد.

وی با بیان این که باید معضلات و مشکلات نیروی انتظامی در عرصه های گوناگون در راستای فعالیت های نیروی انتظامی احصا شده و از ابزار رسانه برای حل این مشکلات بهره برداری شود، تاکید کرد: لازم است با همکاری رسانه ها در سطح استان با تولید محتوا در قالب های متنوع خبری و رسانه ای در این مسیر گام جدی برداشته و آگاهی ها و فرهنگ سازی های لازم به عموم شهروندان انتقال داده شود.

فرمانده انتظامی استان قم  همچنین یکی از موانع در پیش روی فعالیت های نیروی انتظامی را وجود قوانین غیر بازدارنده و غیر متناسب با عناوین جرم های مجرمانه عنوان و تاکید کرد: باید با کمک از ابزار رسانه و ظرفیت های رسانه ای کمبودهای قانونی در این زمینه را جبران کرده و مشکلات موجود در این زمینه به مراجع قانون گذار منتقل شود.

تاکید فرمانده انتظامی استان بر ضرورت فعالیت های فرهنگی در کاهش جرائم و همکاری دوجانبه با خبرگزاری های استان

سردار میرحیدری با اشاره به تاثیر فعالیت های فرهنگی در کاهش جرائم در سطح کشور اظهار داشت: باتوجه به آمار جرم و ارتکاب جرائم در ماه محرم سال های قبل با محرم امسال، برآوردهای ما نشان می دهند که بسیاری از جرائم در سطح استان در محرم سال ۱۴۰۳ کاهشی بوده و افت قابل توجه جرائم نسبت به سال های گذشته شاهد بودیم.

فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: این مسئله علاوه براین که حاکی از دینداری مردم است؛ نشانگر تاثیر فعالیت های فرهنگی در پیشگیری از جرائم نیز می باشد که باید به بهره برداری از فعالیت های فرهنگی در راستای کاهش جرائم بیش از پیش توجه شود.

سعید چراغی
ارسال نظرات