۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۷۶۳۲۷۰
آیت الله خاتمی:

تردیدی در خونخواهی شهید هنیه و انتقام از صهیونیست‌ها نیست/ تطهیرکنندگان آمریکا در تمام جنایات دشمن شریکند

تردیدی در خونخواهی شهید هنیه و انتقام از صهیونیست‌ها نیست/ تطهیرکنندگان آمریکا در تمام جنایات دشمن شریکند
امام جمعه موقت تهران خونخواهی از شهید مجاهد اسماعیل هنیه را وظیفه جمهوری اسلامی برشمرد و آمریکا را شریک جنایات رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه این هفته پایتخت جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ماه صفر، ماه ورود آزادگان کربلا به سرزمین شام است، گفت: پس از واقعه عاشورا تلاش برای کشتن اسرای کربلا بود، اما افشاگری‌های حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) مانع از آن شد.

وی افزود: ماه صفر، ماه ورود آزادگان کربلا است که من اسیران نمی‌گویم، این‌ها آزاده‌اند آزادگانی که آزادگی به عالم آموختند. شام غرق عیش و عشرت بود در وقت ورود و در وقت رفتنشان شام را شام غریبان کردند و رفتند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه "اصل؛ رفاقت با خداست" اظهار داشت: با خدا رفیق باشیم آنان که با خدا رفیق هستند به آنچه که می‌خواهند و مصلحت شان باشد؛ خواهند رسید. گاه چیزی که ما می‌خواهیم به مصلحت ما نیست. اصل رفاقت با خداست، با خدا رفیق باشیم به آنچه که بخواهیم می‌رسیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: فردی به سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) نامه نوشت تا او را در دو جمله نصیحت کند، اباعبدالله پاسخ داد هر فردی که کاری را با نافرمانی خدا پیش ببرد آنچه را امید دارد، از دست می‌دهد و از آنچه بیم دارد زودتر به سراغش خواهد آمد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه انقلاب ما مدیون امام حسین(ع) است، تصریح داشت: حماسه هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم مدیون امام حسین است. کشور را عشق به امام حسین(ع) نگه داشته و در برابر دشمنان حفظ کرده است.

وی به پیش رو بودن اربعین حسینی و پیاده روی اربعین پرداخت و خاطرنشان کرد: سراسر کشور بوی اربعین می‌دهد کسانی که در این راهپیمایی مقدس شرکت می‌کنند، افتخار کنند و از مردم و دولت عراق برای پذیرایی از زائران امام حسین (ع) تشکر می‌کنم.

نقش خبرنگاران در جهاد تبیین

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روز خبرنگار و اینکه ایام ماه صفر ایام خبرنگاران حماسه بزرگ عاشورا است، بیان کرد: روز ۱۷ مرداد به نام روز خبرنگار نامیده شده است، قصه خبرنگاران و رسانه‌ها باید جدی گرفته شود. فرهنگ و عقاید را رسانه و خبرنگاران رقم می‌زنند، خبرنگارانی که در مسیر بیان حقیقت حرکت می‌کنند، در عرصه جهاد تبیین نقش زیادی دارند. 

آیت الله خاتمی با اشاره به نقش خبرنگاران در جهاد تبیین خاطرنشان کرد: یاد و خاطره خبرنگاران شهید در غزه را باید گرامی داشت؛ دو چیز کار خبرنگاران را ارزش والا می‌دهد؛ یکی امانت داری و دوم حقیقت مداری است.

وی با بیان اینکه اسرای شام، خبرنگاران نهضت عاشورا بودند، گفت: کار خبرنگاران کار ارزشمند و در عین حال سخت است.

تردیدی در خونخواهی برادر مجاهدان و انتقام از رژیم صهیونیستی نیست

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جنایات صهیونیست ها به پشتوانه آمریکا است، ابراز داشت: ترور شهید هنیه و جنایات دیگر در غزه یک مباشری دارد که آن رژیم صهیونیستی است اما هیچ تردیدی نیست که در همه جنایات غزه و قدم به قدم آن نشان از آمریکا است.

وی افزود: ده‌ها هزار فرد در غزه به شهادت رسیده که در همه این جنایات آمریکا شریک است. کسانی که در خارج و داخل کشور آمریکا را تطهیر می‌کنند، بدانند در تمام جنایات اسرائیل و آمریکا شریک هستند.

با تدبیر انتقام سخت خواهیم گرفت

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه خونخواهی از شهید مجاهد را وظیفه خود می‌دانیم، اظهار داشت: ما نظامی با تدبیر هستیم یعنی چرایی و چگونگی پاسخ ما به رژیم اسرائیل با تدبیر ایران انجام خواهد شد اما رژیم صهیونیستی تردید نداشته باشد که ایران انتقام سخت خواهد گرفت.

وی با اشاره به انتخاب یحیی السنوار، تصریح کرد: این انتخاب تودهنی محکمی به رژیم صهیونیستی بود. السنوار بیش از ۲۰ سال از عمر خود را در زندان بوده است چرا که انتخاب این مبارز دینی گویای آن است که مقاومت تا نابودی رژیم اسرائیل پیش خواهد رفت.

انتخاب وزرا طبق شاخص های رهبری به نفع نظام و ملت است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به انتخاب هیأت دولت توسط رئیس جمهور منتخب، اظهار کرد: مقام معظم رهبری ۱۰ ویژگی برای اعضای هیأت دولت از جمله امین بودن، صادق بودن، متدین و متشرع، از بن دندان معتقد به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی، ایمان، امید به آینده، پاک دستی، عدم سوءسابقه، نگرش ملی و کارامد بودن را بیان کرده است لذا این دو قوه با این ملاک‌ها پیش بروند.

وی افزود: کابینه‌ای این چنین انتخاب شدن به نفع نظام و همگان است و اگر در این عرصه دقت نشود، خسارت اعمال خواهد شد؛ اما به دولت و مجلس شورای اسلامی برای انتخاب وزرا طبق معیارهای گفته شده رهبر معظم انقلاب خوشبین هستیم.

ارسال نظرات