۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۷۶۳۴۱۰

تقدیر رئیس مجمع نمایندگان طلاب از فعالیت های خبرگزاری رسا/خواهان تاسیس خبرگزاری بین المللی جهان اسلام هستیم

تقدیر رئیس مجمع نمایندگان طلاب از فعالیت های خبرگزاری رسا/خواهان تاسیس خبرگزاری بین المللی جهان اسلام هستیم
رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خبرگزاری رسا را مظهر اخبار موثق و مورد اعتماد و اطمینان حوزه‌های علمیه دانست و اظهار داشت: تحلیل‌های رسانه‌ای در رسا باید بیشتر فعال شود و در تعالی ظرفیت تحلیلی خبر برای حوزویان پیشگام بماند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی مهر رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در جریان بازدید از خبرگزاری رسا و در نشستی صمیمی با عوامل این رسانه حوزوی، ضمن تقدیر از فعالیت های این رسانه حوزوی و تبریک روز خبرنگار به اهالی رسانه اظهار داشت: خبرگزاری رسا مظهر اخبار موثق و مورد اعتماد و اطمینان حوزه‌های علمیه است، تحلیل‌های رسانه‌ای در رسا باید بیشتر فعال شود و در تعالی ظرفیت تحلیلی خبر برای حوزویان پیشگام بماند.

رئیس مجمع طلاب حوزه علمیه قم همچنین ضمن عرض تسلیت ایام حزن آل رسول(ص)، اظهار داشت: افتخار می‌کنم در جمعی قرار دارم که عده‌ای مجاهد برای مرزبانی فکری و اندیشه فرهنگی و خبر‌های سیاسی اسلام ناب در کوشش و جوشش هستند.

لزوم مرزبانی فکری اسلام ناب  / تطبیق با مقتضیات زمان و جامعیت خبرگزاری رسا

وی خبرگزاری رسا دارای رشد، تکامل، تطبیق با مقتضیات زمان و جامعیت خبری خواند، گفت: خبرگزاری رسا باید "وی‌ای پی" خبری ایجاد کند تا طلاب، اساتید و اعضای مجمع نمایندگان از اخبار داخلی و بین المللی به سرعت اطلاع پیدا و تفسیر خبر را سایت خبرگزاری دنبال کنند.

رئیس مجمع طلاب حوزه علمیه قم با تاکید براینکه خواهان تاسیس خبرگزاری بین المللی جهان اسلام هستیم، تصریح کرد: اگر این خبرگزاری را طریق اتحادیه بین المجالس کشور‌های اسلامی یا سفرای اسلامی ایجاد کنیم جو خفقان و مخفی کردن اخبار شکسته می‌شود و اخباری که در مورد مظلومین جهان وجود دارد فاش خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بر تولید مجله الکترونیکی تصویری برای نشر تصویر عالمان مجاهد حوزوی تاکید داشت و افزود: لازم است عکس‌های رزمندگان حوزوی در جبهه جمع آوری شود؛ جانبازانی از طلاب هستند که تاکنون سراغ آنها نرفته اند و مغفول واقع شده اند و لازم است حداقل در قالب عکس آنها را بشناسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت کار‌های رسانه‌ای برای شناسایی چهره‌های علمی و معنوی حوزه علیمه تاکید و اضافه کرد: خبرگزاری‌ها در معرفی تازه‌های نشر ضعیف عمل می‌کنند؛ معرفی کتاب‌های علمی به طلاب و عموم جامعه یکی از کار‌های بسیار مهم و اثر بخش است.

رئیس مجمع طلاب حوزه علمیه قم ضمن بیان اینکه ارتباط رسانه ها با موسسات حوزوی لازم است، تاکید کرد: نیاز داریم که خبرنگاران جهادی داشته باشیم، حوزه علمیه دبیرخانه‌ای مرکزی برای فعالیت‌های خبری نیاز دارد تا نیاز‌های خبری حوزوی برطرف شود؛ هر طلبه یک رسانه است و باید از ظرفیت‌های طلاب در مباحث علمی، فرهنگی و سیاسی به خوبی استفاده کرد.

لزوم مرزبانی فکری اسلام ناب  / تطبیق با مقتضیات زمان و جامعیت خبرگزاری رسا

حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر با اشاره به اینکه اخبار مانند جریان اقیانوس هر لحظه موجی ایجاد می‌کند، اظهار داشت: باید از این امواج در مسیر اهداف استفاده کرد تا تفکر و اندیشه‌های مثبت تضاعف پیدا کنند.

وی با تاکید بر تولید تقویم الکترونیکی ویژه حوزویان، افزود: شاید این تقویم مناسب برای عموم مردم نباشد ولی طلاب ایام ولادت، رحلت، تاریخ انتشار آثار علمی جهان تشیع و اتفاقات تاریخی مهم حوزوی را مطلع می‌شوند و متناسب با آن ایام خاص مراسماتی در تجلیل شخصیت‌های حوزوی برگزار خواهد کرد.

رئیس مجمع طلاب حوزه علمیه با اعلام آمادگی مجمع طلاب برای همکاری بیشتر با خبرگزاری رسا در زمینه فعالیت‌های این مجمع و انتقال اخبار حوزوی استان‌ها به این رسانه حوزوی، اضافه کرد: حوزویان وام دار رسانه‌های دغدغه مند هستند و رسانه های حوزوی باید در جهت انتشار فضایل اخلاقی و فرهنگ اسلام ناب حرکت کنند.

ارسال نظرات