۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۷۶۳۸۴۹

بازی دوباره آمریکا و اسرائیل برای انداختن توپ در زمین حماس

بازی دوباره آمریکا و اسرائیل برای انداختن توپ در زمین حماس
آمریکا با ادعای اینکه رژیم صهیونیستی پیشنهادش را برای آتش بس در غزه پذیرفته است، با انداختن توپ در زمین حماس از این گروه خواست تا این پیشنهاد را بپذیرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا همانند اظهارنظرهای گذشته پس از گفتگو با مقام‌های رژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، بیان کرد که نتانیاهو پیشهاد آتش بس آمریکا را پذیرفته است.

بلینکن امروز دوشنبه به خبرنگاران در تل آویو گفت: در یک جلسه بسیار سازنده با نخست وزیر نتانیاهو، او به من تاکید کرد که اسرائیل پیشنهاد جدید را می‌پذیرد. او از آن حمایت می‌کند.

وی با انداختن توپ در زمین حماس از این گروه نیز خواسته تا توافق را قبول کند. وی در این خصوص اظهار کرد: اکنون بر حماس لازم است که همین کار را انجام دهد.

وزیر خارجه آمریکا ضمن ادعای اینکه گفتگوها با نتانیاهو سازنده بوده است، گفت که یک احساس فوریت عمیقی برای دستیابی به این توافق وجود دارد و برای مشورت با سیسی و امیر قطر به قاهره و دوحه سفر خواهد کرد.

وی همچنین مدعی شد که نتانیاهو متعهد شده تا تیم کارشناسی خود را برای تکمیل فرایند توافق به مصر یا قطر اعزام کند.

پیشتر تارنمای آکسیوس به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده بود که بلینکن در دیدار با نتانیاهو تاکید کرده است که آمریکا انتظار دارد مذاکرات تا رسیدن به یک توافق ادامه پیدا کند.

این رسانه ادامه داد که بلینکن و نتانیاهو در مورد برخی از مسائل مربوط به توافق اسرا گفتگو کردند و این مسائل از سوی تیم‌های اعزامی در دوحه و قاهره مورد گفتگو قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، تیم اعزامی نتانیاهو را دیوید بارنیا رئیس موساد، رونن بار رئیس شین بت و نیتزان آلون مذاکره کننده ارتش هدایت خواهند کرد. هر سه نفر در مذاکرات هفته گذشته در دوحه قطر شرکت کرده بودند.

ارسال نظرات