۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۷۶۴۵۴۳

شما هم می‌توانید آسیب‌های تاریخ شفاهی دفاع مقدس را شناسایی کنید!

شما هم می‌توانید آسیب‌های تاریخ شفاهی دفاع مقدس را شناسایی کنید!
علاقه‌مندان می‌توانند مقالاتی با محوریت آسیب‌شناسی تاریخ شفاهی دفاع مقدس بنویسند و برای سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بفرستند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، فراخوان چهارمین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس و مقاومت منتشر شد. 

سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس با همکاری مراکز و نهادهای اسنادی پژوهشی و دانشگاهی چهارمین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس با محوریت «آسیب شناسی تاریخ شفاهی دفاع مقدس و راهکارهای بهبود آن» را در بهمن ۱۴۰۳ برگزار خواهد کرد.

علاقه‌مندان به مسائل مرتبط با تاریخ شفاهی دفاع مقدس، متخصصان علوم آرشیوی، مورخان، جامعه‌شناسان، پژوهشگران و ... می‌توانند مقاله‌های خود را تا اول دی‌ماه امسال به نشانی hamayesh@defadocs.ir بفرستند.

مقالات پذیرفته شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نیز نمایه شده و در فصلنامه‌های علمی پژوهشی و علمی ـ ترویجی به چاپ خواهند رسید.

محورهای اصلی این همایش به شرح زیر است:

الف) آسیب‌شناسی تاریخ شفاهی دفاع مقدس (واکاوی و نقد آثار منتشر شده تاریخ شفاهی دفاع مقدس، ویراستاری، تدوین و شیوه‌های انتشار در تاریخ شفاهی دفاع مقدس تاریخ شفاهی دفاع مقدس و جنگ، مبانی، مفاهیم، روش‌ها و ...)

ب) دبیرخانه همایش از دریافت سایر موضوعات مرتبط با تاریخ شفاهی دفاع مقدس، به ویژه در محورهای سه گانه زیر، نیز استقبال می‌کند:

۱ـ مبانی نظری تاریخ شفاهی دفاع مقدس (حوزه‌های محوری حکمرانی موضوعی و کاربردی تاریخ شفاهی دفاع مقدس، تاریخ شفاهی دفاع مقدس و فضای مجازی و ...)

۲ـ  رویکردهای توسعه‌ای و کاربردی(کاربردی‌سازی تجربیات دفاع مقدس، هوش مصنوعی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس، تاریخ شفاهی دفاع مقدس از منظر اجتماعی ـ فرهنگی و ...)

۳ـ ارائه تجربیات و مطالعات موردی(تاریخ شفاهی نقش قوای سه‌گانه در دفاع مقدس، آزادگان، راویان، رزمندگان، زنان و ...)

بایدها و نبایدهای تاریخ شفاهی را از اینجا بخوانید.

مقالات ارسالی قبلاً نباید در جایی ارائه یا منتشر شده باشند،  باید دارای چکیده و کلیدواژه باشند، شماره تماس و مشخصات کامل نویسنده یا نویسندگان در آن درج شده باشد و  ارجاعات به صورت داخل متن و با استفاده از روش APA اعمال شده باشد. 

ارسال نظرات