۰۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۷۶۴۹۰
امام جمعه خوی:

هفته وحدت میراث ماندگار امام خمینی است

خبرگزاری رسا ـ تولیت حوزه علمیه خوی گفت: لغو تعالیم نژاد‌پرستانه، توصیه به همراهی با جمع، قیام با انگیزه الهی، برقراری‌ برادری دینی از آموزه‌های وحدت‌آفرین ‌پیامبر ‌اسلام‌(ص) است.
هفته وحدت میراث ماندگار امام خمینی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری امروز در خطبه‌های نماز جمعه خوی، با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهار داشت: هفته وحدت از میراث‌های پربرکت و ماندگار رهبر کبیر انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این‌که وحدت از آموزه های مهم تمام ادیان الهی در تاریخ بشریت است، گفت: لغو کردن تعالیم نژاد‌پرستانه، توصیه به همراهی با جمع، قیام با انگیزه الهی، برقرار ساختن اخوت و برادری دینی از آموزه‌های وحدت آفرین و حیات بخش دین اسلام و پیامبر بزرگوار اسلام (ص) است.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای خبرگان، ضرورت حفظ ارکان نظام ، مقابله با توطئه‌های استکبار، مرزبندی صریح و شفاف با دشمنان نظام، توجه به مبنا و اساس الهی و اسلامی بودن نظام را از پیام‌های مهم سخنرانی مقام معظم رهبری برشمرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی نفی کردن آرای مردم، وارد ساختن خدشه بر حضور ملت و ایراد اتهام و تهمت به نظام و عدم پذیرش حکمیت قانون را از‌ اهداف فتنه‌گران پس از انتخابات ریاست جمهوری معرفی کردند.

امام جمعه خوی در ادامه با اشاره به سفر رییس جمهور کشورمان به سوریه و سفر رییس مجلس به ژاپن گفت: پاسخ قاطع به دوره گردی ها و یاوه گویی های سران رژیم صهیونیستی و آمریکا، دفاع از عملکرد صلح آمیز ایران در موضوع انرژی هسته ای و حمایت عملی از مقاومت اسلامی در منطقه که امروز حزب الله، حماس و کشور سوریه در خط مقدم آن قرار دارند از پیام های مهم این سفرها است.

خطیب جمعه خوی در ادامه با تبریک دستگیری عبدالمالک ریگی تروریست را به محضر ولی امر مسلمین و ملت متعهد ایران به ویژه خانواده های شهدا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و مردم مظلوم سیستان و بلوچستان، از تلاش‌های شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان‌(عج) قدردانی کرد و ابراز داشت: این اقدام شجاعانه ضربه مهلکی بر‌ سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی استکبار بود و نشان داد که جمهوری اسلامی در صورت نیاز قدرت برخورد با دشمنان خود را در همه جای جهان دارد.

وی در خطبه اول نماز جمعه خوی با استناد به سخنان امیرمؤمنان‌(ع) در خطبه شانزده نهج البلاغه اظهار داشت: امیرمؤمنان‌(ع) با تأکید بر صریح و شفاف بودن خویش در برخورد با مردم و حوادث جامعه‌، خطاها و آلودگی ها را به اسبان چموش و در مقابل تقوا و پرهیزکاری را به مرکب‌های راهوار و فرمانبردار تشبیه فرمودند که اولی انسان را بر زمین می‌کوبد و دومی او را به سر منزل مقصود می‌رساند.

حجت‌الاسلام شکوری در ادامه خطبه اول با توجه به توصیه‌ها و تأکید ‌مکرر مقام معظم رهبری، موضوع بصیرت دینی را مورد بررسی قرار داد و با استناد به آیات و روایات متعدد، رعایت‌ تقوا را از ‌عوامل‌ گسترش بصیرت و بینایی انسان‌ها و جامعه معرفی کرد و ادامه داد: تقوا سبب بینایی قلب‌ها، رهایی از فتنه‌ها و رسیدن به حقیقت پدیده‌های جهان هستی می شود و انسان ها را از مرض‌های قلبی، جسمی و جهل و نادانی رها می‌کند./935/پ202/س
ارسال نظرات