۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۷۶۵۲۴۳

بررسی آخرین وضعیت اقتصادی کشور در نشست معاونین اول قوا

بررسی آخرین وضعیت اقتصادی کشور در نشست معاونین اول قوا
نشست معاونین اول قوای مجریه، مقننه و قضائیه برگزار شد و اعضا آخرین وضعیت اقتصادی کشور و بازار را بررسی کردند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در جلسه مشورتی معاونان اول سه قوه که به میزبانی محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد،‌ سه طرف بر توسعه تعاملات در مسیر تحقق برنامه هفتم توسعه و رفع مشکلات جاری کشور تاکید کردند.

این جلسه که شامگاه شنبه برگزار شد، اولین نشست هماهنگی بین معاونان اول سه قوه بود که در این نشست، عارف، با اشاره به تجربیات گذشته درباره تعامل بین قوا و نتیجه این هم‌فکری‌ها در حل مسائل کلان کشور و دستاوردهای آن، بر برگزاری این جلسات هم‌فکری و بهره‌گیری از تجربیات گذشته در جهت استمرار و توسعه هماهنگی‌ها و تعاملات پیوسته بین قوای سه‌گانه تاکید کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: با تعامل مثبت میان معاونان اول قوا می‌توان بسیاری از مسیرهای طولانی انجام کار را کوتاه‌تر و تشریفات زائد و هزینه‌بر را از میان برداشت که این امر در مسیر خدمت به مردم و حل مشکلات آن‌ها امری حیاتی است.

عارف افزود: رشد 8 درصدی و هموار کردن مسیر اجرای برنامه هفتم توسعه یقیناً نیاز به همفکری سه قوه و همه دستگاه‌ها دارد که در این مسیر نقش معاونان اول بسیار پررنگ است.

در این جلسه حاجی‌بابایی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و حجت‌السلام خلیلی معاون اول قوه قضائیه با استقبال از راهبرد مشورتی و توأم با هم‌فکری دولت وفاق ملی ابراز امیدواری کردند آثار و نتایج مثبت این‌گونه تعامل‌ها که مبتنی بر اصل وحدت و انقلاب اسلامی و مشی امام خمینی(ره) است،‌ مسیر افزایش مفاهمه بین دستگاهی و خدمت به ملت را هموار خواهد کرد.

همچنین در این جلسه،‌ اعضا آخرین تحولات بازار و شرایط اقتصادی کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده و محورهای مهمی چون ناترازی انرژی، تحقق بودجه و شفاف‌سازی آن، خصوصی‌سازی، مولدسازی، نظام مالیاتی و نظام آموزش عالی را مورد ارزیابی قرار داده و راهکارهای اولیه را به شور گذاشتند.

ارسال نظرات