۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۷۶۵۲۸۳
حجت‌الاسلام غفاری‌فر در گفت‌وگو با رسا:

تضعیف اسرائیل، تضعیف جبهه نفاق در ایران و دیگر کشورهای اسلامی را به همراه دارد

تضعیف اسرائیل، تضعیف جبهه نفاق در ایران و دیگر کشورهای اسلامی را به همراه دارد
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم با انتقاد از پا فشاری برخی بر تفرقه افکنی بین مذاهب اسلامی، گفت: دشمن به دنبال زدن کعبه است؛ وقتی کعبه را زد، بقیع، کوفه، کربلا، سامرا و قدس را زده است.

حجت‌الاسلام حسن غفاری‌فر عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا درباره وحدت اسلامی و تأثیر علمای سلف به ویژه امام خمینی (ره) در پرهیز از اختلاف بین مذاهب اسلامی با مد نظر قرار دادن آیه «قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَىٰ كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئًا وَلَا يَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا...» گفت: خداوند متعال در این آیه وحدت را از مرز مسلمانان عبور داده و به مرز وحدت با مسیحیان و یهودیان رسانده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم محورهای این وحدت را قبول نداشتن هیچ فردی به عنوان ارباب و یگانه پرست بودن عنوان کرد و افزود: حال که خداوند متعال از نبی اکرم می‌خواهد در مسائل کلیدی به وحدت برسد، چگونه می‌توانیم سر مسائل فرعی با هم اختلاف نظر داشته باشیم؛ باید فکر کنیم که اختلافات موجود به نفع کیست؟

وی با اشاره به جایگاه کسینجر و برژینسکی در غرب تصریح کرد: این‌ها به طور رسمی اعلام می‌کنند که تنها اسلام سیاسی شیعه مشکل ما در شرق است؛ چون بر سر ایدئولوژی دعوا می‌کند؛ یکی از ایدئولوژی‌های مورد سفارش ائمه همین وحدت است؛ امروز دشمن بقیع را نمی‌زند بلکه کعبه را هدف قرار داده است؛ وقتی کعبه را زد، بقیع، کوفه، کربلا، سامرا و قدس را زده است.

حجت‌الاسلام غفاری‌فر ابراز داشت: ما همیشه امام علی (ع) را اولین امام می‌دانیم؛ البته اولویت این بزرگان هم کعبه، رسول الله، مبارزه با کفار، نهی از شرک و نهی از ظلم است؛ در ذیل این‌ها اهداف ائمه محقق خواهد شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم فتنه‌های مختلف در کشور را حاصل نفاق و تلاش در راستای اهداف دشمنان عنوان کرد و ادامه داد: پس از طوفان الاقصی، حرفی از هیچ فتنه‌ای نشده است؛ تضعیف اسرائیل، تضعیف جبهه نفاق در ایران و دیگر کشورهای اسلامی را به همراه دارد.

وی صحبت‌های رئیس جمهور در بصره و کردستان عراق را مد نظر قرار داد و اظهار داشت: «اگر وحدت داشتیم اسرائیل نمی‌توانست مسلمانان غزه را اینطور زیر بمباران بگذارد» این سخن رئیس جمهور بسیار درست و به جا بود.

حجت‌الاسلام غفاری‌فر آسیب بهائیت را کمتر از آسیب وهابیت ندانست و تصریح کرد: هر دو با محتوای کفر و شرک اما با تابلوی مذاهب اسلامی به اصل اسلام ضربه زدند؛ البته شهدای زیادی در این مسیر، عزت و اقتدار اسلام ناب را حراست و پاسداری کردند و جمهوری اسلامی و تمام جهان اسلام حتی در زمینه وحدت مدیون خون این عزیزان است.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم با انتقاد از افرادی که در زمینه‌های مختلف از جمله وحدت جامعه اسلامی با تکیه بر اسلام رحمانی بر نظام مقدس جمهوری اسلامی خرده می‌گیرند گفت: آن‌ها هویتشان در این حرف‌ها است و جایگاه و هویتی در این سو و آن سوی آب ندارند.

وی به افرادی از جمله مسئول مؤسسه مفتاح اشاره و تصریح کرد: برخی از این‌ها قسم خورده‌اند تا به تمام گفتار و رفتار رهبر معظم انقلاب خرده بگیرند؛ قصد و غرض این‌ها فقط ماندن در صحنه رسانه به هر قیمتی است؛ چون هیچ کار ایجابی بلد نیستند و به دنبال کار سلبی هستند.

حجت‌الاسلام غفاری‌فر مقابله با این افراد را وظیفه خود و دیگر طلاب در فضای علمی توصیف کرد و خبر داد: به زودی کتابی در مقابله با هجمه‌ها و شبهات این‌ها را منتشر خواهیم کرد.

ارسال نظرات