۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۷۶۵۳۲۹

کتاب صفائی نامه احوال و آثار آیت الله سیدمصطفی صفائی خوانساری منتشر شد

کتاب صفائی نامه احوال و آثار آیت الله سیدمصطفی صفائی خوانساری منتشر شد
کتاب صفائی نامه احوال و آثار آیت الله سیدمصطفی صفائی خوانساری و پدر ایشان است که به نویسندگی محمدرضا خادمیان چاپ و منتشر شده است.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب صفائی نامه احوال و آثار آیت الله سیدمصطفی صفائی خوانساری و پدر ایشان است که به نویسندگی محمدرضا خادمیان در 740 صفحه چاپ و منتشر شده است.
 
صفائی نامه مشتمل است بر سرگذشت و معرفی آثار و خدمات علمی دو شخصیت بزرگوار عصر اخیر مرحوم آیة الله سیداحمد صفائی خوانساری (م۱۳۵۹) و فرزند برومندش، مرحوم آية الله سیدمصطفی صفائی خوانساری (م۱۴۱۳) که به رغم کمبودها و مشکلات بسیار به تراث مکتوب شيعه خدمات فراوانی کردند.
 
این کتاب در دوباب (هر باب مشتمل بر دو فصل) و یک خاتمه سامان یافته است: باب اول مشتمل بر سرگذشت و آثار آية الله سیداحمد صفائی است و باب دوم اختصاص دارد به سرگذشت و آثار آية الله سیدمصطفی صفائی. و در خاتمه تصاویر و اسناد گوناگون درج شده است.
 
عمده اسناد، تصاویر، اجازات، نامه ها، و بسیاری از مطالب دیگر این مجموعه برای نخستین بار نشر می یابد و مطالب زیادی در خصوص تاریخ حوزه علمیه قم در هشتاد سال اخیر را در بردارد. همچنان که به لحاظ موقعیت ویژه آية الله سیدمصطفی صفائی و ارتباط او با مرحوم آیة الله بروجردی و علمای بلاد، مطالب فراوانی از مکاتبات ایشان قابل استفاده است که ارزش و اهمیت آنها برعلاقه مندان به تاریخ روحانیت و حوزه های علوم دینی پوشیده نیست.
ارسال نظرات