۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۷۶۵۴۲۶

پاسخ استاد رستم نژاد به شبهه ای پیرامون شخصیت پیامبر اکرم

پاسخ استاد رستم نژاد به شبهه ای پیرامون شخصیت پیامبر اکرم
معاون آموزش حوزه های علمیه به یکی از شبهات ملحدین که با مغلطه و استفاده ناصحیح از روایات، رسول خدا(ص) را به ایجاد وحشت و ترور بین مردم متهم و آن را سنت نصر به رعب نامیدند، پاسخ داد.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در آستانه میلاد بابرکت رسول خاتم صلی الله علیه و آله و ولادت با سعادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و آغاز هفته وحدت، شبکه جهانی ولایت طبق سنوات گذشته برنامه کارشناسی با موضوع "پاسخ به شبهات جریان الحاد و اباحه و دین ستیزان" که پیرامون شخصیت پیامبر رحمه للعالمین در فضای مجازی منتشر شده است را به روی آنتن زنده برد. در این برنامه، کارشناسان در موضوعات مختلف به پاسخ به برخی از این شبهات مطرح شده در ایام اخیر پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد کارشناس حوزه قرآنی در این برنامه به چندین شبهه اساسی که از سوی برخی ملحدین و جریان های روشن فکر دینی مطرح شده بود با استناد به آیات قرآن و ادله عقلی پاسخ داد.

در بخشی از این برنامه به یکی از شبهات ملحدین که با مغلطه و استفاده ناصحیح از روایات، رسول خدا صلی الله علیه و آله را به ایجاد وحشت و ترور بین مردم متهم و آن را سنت نصر به رعب نامیدند، پاسخ داده شد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد ضمن بیان مغالطات این شبهه، بیان داشت: نصرت الهی برای پیامبران از سنت های الهی است که این نصرت برای پیامبران متفاوت بوده است و از باب رحمة للعالمین بودن رسول خاتم صلی الله علیه و آله، این نصرت به صورت القاء رعب در قلوب دشمنان آن هم در میدان جنگ و در آخرین مراحل صورت پذیرفته است.

وی در توضیح این پاسخ بیان داشت: تمام موارد کاربرد رعب در قرآن مربوط به میدان جنگ و در مقابل با دشمنان حربی است و نه حتی در مقابل مشرکین عادی و لذا مسئله ارعاب در مورد مردم عادی اصلا مطرح نیست و این نصرت به رعب بعد از تلاش و مجاهدت های زیاد پیامبر صلی الله علیه و آله و سایر مسلمانان و در آخرین مراحل، آن هم از طرف خود خداوند و نه از طرف پیامبر صلی الله علیه و آله به صورت ایجاد ترس در قلوب دشمنان صورت می پذیرد و این رعب و ترسیدن، مناسب با جنبه رحمه للعالمین بودن حضرت است تا انسان های کمتری کشته شوند و دشمنان به وسیله ترس، پا به فرار بگذارند چنانکه در جنگ احزاب، عملاً جنگی درنگرفت و دشمن از صحنه فرار کرد.

معاون آموزش حوزه های علمیه در ادامه به برخی دیگر از شبهات ملحدان و برخی روشنفکران دینی پاسخ عالمانه و مستند داد که علاقمندان به این مباحث می توانند این برنامه ها را از طریق راه های ارتباطی با شبکه از طریق فضای مجازی دریافت کنند.

ارسال نظرات