۰۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۷۶۵۹۹
امام جمعه آذرشهر:

علمای بزرگ شیعه پیشگامان حقیقی وحدت هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آذرشهر گفت: بی‌تردید علمای بزرگ شیعه همواره پیشگامان حقیقی وحدت در میان مسلمانان‌ بوده‌اند.
هفته وحدت


حجت الاسلام علی ناصری، امام جمعه آذرشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت آغاز هفته وحدت صورت گرفت، با بیان این‌که وحدت اسلامی به معنای اخص آن وحدت مبانی مشترک شیعه و سنی را در بر می گیرد، اظهار داشت: بی‌تردید علمای بزرگ شیعه پیشگامان حقیقی این موضوع بوده‌ اند.

وی ادامه داد: نمونه بارز این حرکت در سال های اخیر از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و با اعلام هفته وحدت که فاصله زمانی میان میلاد نبی مکرم اسلام(ص) از نظر شیعه و سنی است، صورت گرفت.

حجت الاسلام ناصری افزود: در سال‌های اخیر تلاش های گسترده ای از سوی جمهوری اسلامی در جهت تحقق وحدت اسلامی صورت گرفته است و مهم‌ترین محور این وحدت تأکید بر اشتراکات بوده است.

وی با اشاره به حقانیت مسلم شیعه از نظر تاریخ و روایات بیان داشت:‌ حقانیت مواضع اعتقادی شیعه افزون بر مورخان دانشمندان اسلامی از سوی دانشمندان غربی و شرقی نیز مورد قبول واقع شده است؛ در واقع شیعه برای حفظ وحدت اسلامی روش ‌دوستی را با برادران اهل تسنن در پیش گرفته است.

وی تصریح کرد: وحدت اسلامی به منزله عقب نشینی از حق تاریخی و مسلم نیست و به همین جهت باید در مناسبات و مباحث فی مابین عقاید حقه تشیع را بدون توهین و برانگیختن احساسات طرف مقابل مطرح کرد./935/ت302/س

ارسال نظرات