۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۷۶۶۸۰۰
در حرم مطهر شاهچراغ صورت گرفت؛

رونمایی از نرم افزار آثار علامه مجاهد آیت الله نجفی لاری

رونمایی از نرم افزار  آثار علامه مجاهد آیت الله نجفی لاری
آیین رونمایی از نرم افزار آثار علامه مجاهد آیت الله نجفی لاری در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزار رسا در فارس، آیین رونمایی از نرم افزار آثار علامه مجاهد آیت الله سیدعبدالحسین نجفی لاری، با حضور حجج الاسلام والمسلمین دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و کلانتری تولیت آستان مقدس احمدی(ع) در سالن شهید آیت الله دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری در این مراسم گفت: پس از برگزاری همایش «مرجعیت شیعه، حکمرانی و تمدن اسلامی با محوریت واکاوی اندیشههای مرحوم آیت الله العظمی سید عبدالحسین نجفی لاری» ، شاهد به ثمر نشستن تلاشها و رونمایی از نرم افزار آثار این علامه و عالم ربانی هستیم. 

وی خاطرنشان کرد: اینها ثمره همان زحمات و تلاشهای طاقت فرسایی است که همین علمای بزرگ در طول تاریخ، مدیریت و رهبری کردند، سختی و مرارتهای تلخ کشیدند تا به اینجا رسیدند.

رئیس انجمن انقلاب اسلامی تاکید کرد: البته وظیفه سنگینی بر دوش تک تک ما بوجود آمده است و شانههای ما زیر بار مسئولیتهای عظیمی است که همین عالمان بزرگ در طول تاریخ ایجاد کردند و ما امروز امانت دار و مدیون زحمات آنها هستیم و باید با تمام وجود در پاسداری از این میراث گرانقدر تلاش نماییم و لحظهای درنگ نکنیم و این کاری که امروز انجام میگیرد احیای یک بخشی از همان میراث گرانسنگ است.

وی یادآور شد: وجود این نرم افزارها برای کسانی که اهل مطالعه و تحقیق هستند بسیار مهم و دست مایه اصلی کار علمی در عصر ما و در حوزه اندیشه اسلام میباشد، احیای میراث شیعه و بخشی از فرهنگ الهی کشور ما ایران اسلامی است. همین میراث کهن و احیای همین سنتهای بزرگ که توسط عالمان بزرگ در بستر تاریخ شکل گرفته است، سد مستحکمی در برابر فرهنگ بیگانه ای است که میخواهد دائماً به کشور ما هجوم بیاورد. 

شایان ذکر است، نرم افزار آثار علامه نجفی لاری، شامل متن ۱۲ عنوان در ۱۵ جلد کتاب از آثار علامه سید عبدالحسین نجفی لاری و دیگر آثار مرتبط با ایشان، در موضوع اصول فقه، فقه اسلامی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی می باشد.

ارسال نظرات