۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۷۶۷۵۵

نشست بررسی ارزش‌های دفاع مقدس در سینمای انقلاب اسلامی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست نقد و بررسی ارزش‌های دفاع مقدس در سینمای انقلاب اسلامی در مشهد برگزار شد.
دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست نقد و بررسی ارزش‌های دفاع مقدس در سینمای انقلاب اسلامی، روز گذشته در سالن آمفی‌ تئاتر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.  

در این نشست با نمایش فیلم «بیداری رؤیاها» به کارگردانی «محمدعلی باشه‌آهنگر» آغاز شد و سپس باشه‌آهنگر به عنوان کارگردان این اثر، «علی آشتیانی‌پور»، تهیه کننده فیلم و «رضا درستکار»، منتقد سینما به بررسی این فیلم که با محوریت دفاع مقدس ساخته شده پرداختند.

«درستکار»، نویسنده و منتقد سینما گفت: فیلم «بیداری رؤیاها» چشم سومی است که افق دید جدیدی را درباره دفاع مقدس در برابر دیدگان مخاطبان می‌گشاید و ما را به ساحت دیگری رهنمون می‌کند.

وی تصریح کرد: این فیلم فضای شفاف و زلالی از دوران دفاع مقدس را در برابر دیدگان مخاطب می‌گشاید و او را به مقام تشرف می‌رساند.

درستکار اظهار داشت: فیلم بیداری رؤیاها نگاهی انسانی نسبت به جنگ دارد و به ما یادآوری می‌کند که درباره دوران هشت ساله دفاع مقدس این قدر شعار ندهیم بلکه اخلاق و دین را معیار قضاوت‌مان قرار دهیم.

در ادامه این نشست محمدعلی باشه‌آهنگر، کارگردان این اثر با اشاره به اینکه من در روزگار جنگ در آبادان زندگی می‌کردم و با تمامی حوادث جنگ به طور دقیق و جزیی آشنایی دارم، یادآور شد: فیلم بیداری رؤیاها حاصل این خاطرات میدانی است به همین دلیل جنبه مستند‌گونه دارد.

وی ادامه داد: فیلم‌سازان دفاع مقدس باید شجاعانه فرصت داشته باشند تا هر طور که خود می‌پسندند و نیاز جامعه و نسل سوم اقتضاء می‌کند در مورد جنگ فیلم بسازند و خیلی بد است که افرادی موضوعات خاصی را در این حوزه به فیلمسازان تحمیل کنند.

آشتیانی‌پور، تهیه کننده فیلم «بیداری رؤیاها» نیزدر این نشست گفت: ما هم مثل طلبه‌های حوزه‌‌های علمیه با مردم مرتبط هستیم و اتفاقاً ارتباط ما با مردم به لحاظ تنوع طیف‌ها و سلایق گوناگون، از طلبه‌های حوزه‌‌های علمیه گسترده‌تر است، به همین دلیل ما فیلمسازان می‌توانیم به راحتی دغدغه‌های خود را به مخاطبان منتقل کنیم.

وی افزود: من به عنوان تهیه‌کننده حساسم که حتماً از مشاوره‌‌های مذهبی در فیلم‌هایم استفاده کنم به همین دلیل اولین تماشاچیان آثار من، اساتید حوزه هستند و اگر آن‌ها به لحاظ شرعی به موضوعی در فیلم ایراد بگیرند من حتماً آن‌ها را به اتفاق کارگردان اصلاح می‌کنیم./930/پ202/ص
ارسال نظرات