۱۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۷۷۱۶۰
در سالروز میلاد حضرت رسول اکرم؛

ایران اسلامی غرق در سرور و شادی شد

خبرگزاری رسا ـ مردم مسلمان کشورمان امروز با برپایی محافل شادی، سالروز ولادت پیامبر گرامی‌ اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و امام صادق(ع) را جشن گرفتند.
جشن گل افشاني ضريح حضرت معصومه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در سالروز هفدهم ربیع‌الاول میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق(ع) رییس مکتب جعفری، کشور عزیزمان‌ غرق در نور و شادی شد.

اقوام مختلف و شیعه و سنی همزمان با هفته وحدت و همدلی اسلامی در نقاط مختلف ایران اسلامی با برگزاری محافل کوچ و بزرگ، ایستگاه‌های صلواتی، چراغانی و آذین بندی معابر، میلاد نبی اکرم(ص) و امام صادق(ع) را جشن گرفتند.

بر اساس این گزارش در شهر مقدس قم، بیوت مراجع عظام تقلید، مراسم جشنی با حضور علما و روحانیون و دیگر اقشار مردمی برگزار شد و مداحان و سخنرانان به مداحی و تبیین فضائل و مناقب پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع) پرداخته و این روز شریف را جشن گرفتند.

در بیوت حضرات آیات صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی و دیگر علما و بزرگان حوزه های علمیه مراسم جشن هفدهم ربیع الاول برگزار شد.

این گزارش حاکی است، مردم شهر قم نیز از صبح امروز با حضور در حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و با اهدا شاخه های گل این دو میلاد مسعود و با برکت را به حضرت فاطمه معصومه(س) تبریک گفتند.

مداحان و سخنرانان در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، مساجد و بقاع متبرکه و امام زادگان و دیگر اماکن متبرکه با تبیین فضائل حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) این روز بزرگ در تاریخ اسلام را گرامی داشتند. /924/پ202/س
ارسال نظرات