۱۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۷۷۲۱۵
حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی:

جامعه بیش از هر زمانی نیازمند ترویج فرهنگ قرآنی است / فرقه سازی، دسیسه دشمنان برای مقابله با اسلام ناب است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری‌همدانی فرقه سازی را یکی از دسیسه های شوم دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه در امت اسلام و انحراف این مکتب ناب از مسیر اصلی آن دانست.
1/ آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید، عصر جمعه در دیدار با جمعی از حافظان و قاریان قرآن کریم با بیان اینکه حفظ قرآن کریم کاری بسیار مهم و مقدس است خاطرنشان کرد: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری به اندیشه و فکر قرآنی نیازمند است.

وی خطاب به حافظان و قاریان قرآن تاکید کرد: گام برداشتن در مسیر تعلیم و تعلم قرآن توفیقی بزرگ از جانب خداوند متعال است که نصیب شما شده است و شما باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشید.

این مرجع تقلید با اشاره به احادیثی، عملی کردن مفاهیم قرآنی در جامعه را امری مقدس و با ارزش خواند و تاکید کرد:جامعه به هر میزان با آموزه ها و مفاهیم قرآنی آشنا شود توفیقات آن جامعه بیشتر خواهد بود.

حضرت آیت الله نوری‌همدانی با اشاره به تفسیر گرانسنگ المیزان گفت: مرحوم علامه طباطبایی برای تالیف این تفسیر گرانبها متحمل مرارت ها و زحمات فراوان شد و با اخلاص و تهجدی که داشت موفق شد این کتاب را به رشته تحریر درآورد.

استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با تبیین ویژگی های متعلمان و دانش آموزان تصریح کرد: یکی از مهم ترین وظایف شاگردان تکریم و تعظیم استاد است و برکت علم نیز در تعظیم و تکریم استاد و معلم است.

حضرت آیت الله نوری‌همدانی فرقه سازی را یکی از دسیسه های شوم دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه در امت اسلام و انحراف این مکتب ناب از مسیر اصلی آن دانست.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه عملی کردن اندیشه ها و معارف قرآنی در جامعه ضرورتی اجتناب ناپذیر است خاطرنشان کرد: قرآن کریم در همه موضوعات و مباحث حرف دارد و قاریان و حافظان قرآن باید دنیای تشنه معارف ناب قرآنی را از این تعالیم گهربار بهره مند سازند. /924/پ201/ج


ارسال نظرات