۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۷۷۲۲۷
شخصیت مذهبی عربستان سعودی:

پروژه ایران هراسی دشمنان میان اعراب شکست خورده است

خبرگزاری رسا ـ شیخ محمد عمیر با تقدیر از نقش پیشرو جمهوری اسلامی ایران در مسیر وحدت اسلامی، تلاش دشمنان برای ایجاد جو ایران هراسی میان اعراب را شکست خورده تلقی کرد.
محمد عمير


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد عمیر از شخصیت های برجسته شیعه در عربستان سعودی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از اقدمات جمهوری اسلامی ایران در تقویت وحدت بین اندیشمندان و ملتهای مسلمان تقدیر و تشکر کرد و کنفرانس اخیر وحدت را بسیار موفق و تاثیر گذار توصیف کرد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره پیشگام ایجاد همدلی بین امتهای اسلامی به ویژه شیعیان و اهل تسن بوده است و تلاش دشمنان برای ایجاد جو ایران هراسی در میان اعراب ناکام خواهد ماند.

شیخ عمیر با تاکید بر اهمیت مشارکت جوانان در پیشبرد پروژه وحدت امت اسلام، رهبران دینی و مراجع مذهبی را به تلاش برای هوشیارسازی و آگاهی رسانی به نسل جوان فراخواند و گفت: باید تلاش های گسترده فکری در امثال این کنفرانس ها را به خیابان ها کشاند و سطح فکری، اجتماعی و سیاسی ملت ها را ارتقا بخشید.

این شخصیت مذهبی عربستان سعودی، رهبران دینی را پیشگام ملت ها دانست و تاکید کرد: رهبران دینی می توانند با برقرار کردن ارتباط های عملی و پیش گیری از سطحی سازی دین و گسترش عقاید انحرافی و خشونت آمیز، در نزدیک شدن بیش از پیش به آموزه های اصیل دین مبین اسلام گامی عظیم بردارند.

وی همچنین با تقدیر از مسئولان جمهوری اسلامی ایران به ویژه حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: جمهوری اسلامی ایران نعمت بزرگی برای جهان اسلام است و مسلمانان باید از فرصت ها پیش آمده برای تقویت وحدت اسلامی، کمال بهره برداری را داشته باشند و نقشه های شیطانی دشمنان برای ایجاد تفرقه و چنددستگی در میان امت اسلام را نقش بر آب کنند.

ارسال نظرات