۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۷۷۴۶۳

نخستین شبکه اینترانتی اختصاصی کودک از سوی تبیان راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی سرگرمی های کودک و نوجوان، به صورت آزمایشی نخستین شبکه اینترانتی اختصاصی کودک و نوجوان را افتتاح کرد.
مؤسسه فرهنگي و اطلاع رساني تبيان

موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی سرگرمی های کودک و نوجوان، به صورت آزمایشی نخستین شبکه اینترانتی اختصاصی کودک و نوجوان را افتتاح کرد.

با توجه به فاصله ایجاد شده بین والدین و کودکان و عدم آگاهی والدین از فضای سایبر، ضرورت کنترل و نظارت بر نحوه گردش در محیط مجازی و ایجاد فضای مناسب اینترنتی برای والدین، کودکان و مربیان احساس می گردد. به همین منظور موسسه تبیان اقدام به راه اندازی نخستین شبکه اینترنتی کودک و نوجوان با هدف ایجاد بستر امن اینترنتی و اینترانتی برای کودکان و نوجوانان نموده است که در دومین نمایشگاه سرگرمی های کودک و نوجوانان به صورت آزمایشی افتتاح شد.

این شبکه، پرتالی از مجموعه سایت های مرتبط با حوزه کودکان است و علاقمندان با مراجعه به این شبکه می توانند به تمامی سایت های فعال در زمینه کودک و نوجوانان دسترسی داشته باشند.

از دیگر مزایای راه اندازی این شبکه می توان به ایجاد بستر رشد علمی در راستای تحقق جامعه دانش محور، قابل استفاده بودن آن برای عموم حتی در مناطق محروم، طبقه بندی بودن مطالب مخصوص سنین مختلف کودکان و به کارگیری از کارشناسان مجرب و برگزیده در امر تولید محتوا ویژه کودکان اشاره کرد.

گفتنی است فاز اولیه این طرح به مناسبت فرا رسیدن نوروز سال 89، در فروردین ماه به بهره برداری خواهد رسید./916/د102/ع

ارسال نظرات