۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۷۷۵۱۲
جمال شورجه:

سینمای معناگرا نیازمند حضور متفکران حوزوی است

خبرگزاری رسا ـ کارگردان سینما و تلویزیون گفت: با توجه به این که رهبر فرزانه انقلاب هنر را بهترین وسیله برای بیان مفاهیم عمیقی دینی می‌دانند، ‌هنرمندان حوزوی باید به این مسأله بیش از گذشته توجه کنند و آثاری فاخر در عرصه بین‌المللی تولید کنند.
جمال شورجه/1


جمال شورجه، کارگردان سینما و تلویزیون، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: متاسفانه هنوز پس از گذشت سی و یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی، سوژه های حوزوی مورد غفلت فیلمنامه نویسان و تهیه کنندگان سینما و تلویزیون قرار گرفته است.

وی با اشاره به محتوای غنی سوژه‌های دینی و حوزوی خاطر‌نشان کرد: بسیاری از سوژه های ارزشی و محتوایی در جامعه روحانیت و حوزه های علمیه مورد توجه سینماگران قرار نگرفته است که در این میان نیازمند تعامل نزدیک حوزه و رسانه هستیم.

این فعال عرصه سینما خاطر‌نشان کرد: با توجه به این که رهبر فرزانه انقلاب هنر را بهترین وسیله برای بیان مفاهیم عمیقی دینی می‌دانند، ‌هنرمندان حوزوی باید به این امر بیش از گذشته توجه کنند و آثاری فاخر و قابل عرضه در سطح بین المللی تهیه کنند.

شورجه با تأکید بر حضور و فعالیت متخصصان حوزوی در عرصه سینما و تلویزیون گفت: سینمای دینی و معناگرای ایران نیازمند نقش آفرینی متفکران و صاحب نظران حوزوی است.

مشاور کارگردان سریال یوسف پیامبر(ع) با تأکید بر ارائه دروس مرتبط با رسانه در حوزه های علمیه ادامه داد: اگر حوزه های علمیه بتوانند نویسندگان و فیلمنامه نویسانی زبده تربیت کنند، به بسیاری از سوژه های جالب و ارزشی جامعه روحانیت پرداخته خواهد شد.

وی تربیت فیلمنامه نویسان حوزوی را در آینده سینمای ایران بسیار مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: منابر به عنوان رسانه‌ای برای تبلیغ مبانی دینی، مخاطبان محدودی از آحاد جامعه را در بر می‌گیرند؛ در حالی‌که سینما و تلویزیون مخاطبانی از اقشار گوناگون را دربر می‌گیرد.

شورجه ادامه داد: فیلم‌سازان متعهد حوزوی می‌توانند با بهره‌گیری از امکانات و داستان‌های زیبای قرآنی، اثر زیبا و به یادماندنی تولید کنند، همان‌گونه که در قبل شاهد نمایش آثاری همچون «مریم مقدس(س)» روز واقعه و سریال«امام علی(ع)» بوده‌ایم.

این فعال عرصه سینما ‌افزود: از طریق قصه‌های قرآنی می‌توان بهترین آثار زیبا و دراماتیک را به تصویر کشید که ارتباط بسیار مستقیمی با اعتقادات مذهبی مردم دارد؛ از این رو رسالت حوزه های علمیه در عرصه سینما بسیار حساس است.

شورجه در پایان تصریح کرد: با وجود این که شاکله حکومت ما دینی و اعتقادی و فرهنگی است، متأسفانه سینمای ما نتوانسته است به عنوان ابزاری در جهت بیان مفاهیم دینی‌، ایفای نقش کند./935/پ201/س

ارسال نظرات