۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۷۷۵۶۵
امام جمعه اصفهان:

ناآگاهی مردم در مسائل دینی بستر فعالیت استعمار را فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در همایش نقد بهائیت، نا آگاهی مردم را بسترساز گسترش فعالیت‌های استعمار دانست.
آيت الله طباطبايي امام جمعه اصفهان


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در جلسه نقد بهائیت نا آگاهی مردم را بستر ساز گسترش فعالیت های استعمار دانست و گفت: اگر روحانیت مضمون یک روایت را برای مردم تبیین کرده بودند ، فرق ضاله بستر گسترش فعالیتهای خود را پیدا نمی کردند.

آیت الله طباطبایی گفت: در روایت آمده است که اگر در دوران غیبت کسی ادعای دیدن یا ملاقات با امام زمان (عج) را کرد او را تکذیب کنید و این بدین معنا نیست که ملاقاتی وجود ندارد اما تکذیب ادعاها زمینه سوء استفاده برخی فرصت طلبان را می گیرد .

وی اظهار داشت: کسی از سید بحرالعلوم در خصوص امکان ملاقات با امام زمان (عج) سؤال کرد و ایشان در جواب گفت چگونه ملاقات با امام زمان(عج) را انکار کنم در حالیکه بارها او را در بغل گرفته ام اما شما باور نکنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر روحیه انکار و تکذیب این ادعاها در جامعه گسترش یابد و مردم به خود تلقین کنند که نباید این ادعاها را باور کنند راه های گسترش فعالیتهای بهائیت که گروهی جاسوس استعمار هستند بسته می شود.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین (ع) تصریح کرد: اگر حق و باطل برهنه و عریان وارد میدان شوند هیچ کس به حمایت از باطل و مخالفت با حق برنمی خیزد اما مشکل اینجاست که استعمارگران غربی حرفهای باطل خود را در ظرف حق ریخته و حق وباطل را مخلوط می کنند واینجاست که شیطان بر اولیای خدا مسلط می شود.

آیت الله طباطبایی در ادامه افزود: ابتدای شروع فتنه هواهای نفسانی است که عده ای از آن تبعیت می کنند و گروهی به آنها می پیوندند و به این واسطه گسترش می یابد.

وی در خصوص فرقه بهائیت خاطر نشان کرد: محمد علی باب با مسائل مذهبی ودینی در جهت خراب کرن مذهب بر آمد ، عمامه مشکی می بست و جهت جلب توجه دیگران در هوای بسیار گرم تابستان روی پشت بام نماز می خواند.

امام جمعه اصفهان در ادامه افزود: محمد علی باب پس از ادعای بابیت و ارتباط با امام زمان (عج) به سختی با آدابی خاص با مردم ملاقات می کرد و چنان ظاهر سازی می کرد که افراد پس از ملاقات او ادعای او را تایید می کردند.

وی به نقش روحانیت در مقابل با گسترش فرق ضاله تاکید کرد و گفت: روحانیون باید شناخت کاملی از ابعاد مختلف فرقه ها و گروه ها داشته باشند و با شناخت حق و باطل اهل آن را به مردم معرفی کنند.

گفتتنی است، همایش نقد بهائیت از سری همایشهای دوره آموزش مرزبانی از مکتب اهلبیت (ع) است که به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان در تالار فرهنگیان برگزار شد./901/د102/ع

ارسال نظرات