۲۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۷۷۷۷۴
مدیر کل ارشاد قم خبر داد:

عزم جدی وزارت فرهنگ و ارشاد برای احیای آثار علما و بزرگان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت احیا آثار علما و بزرگداشت مفاخر اسلام، از عزم و اهتمام جدی وزارت ارشاد در راستای تحقق فرمایشات ایشان خبر داد.
استاد آقا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسین استاد آقا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و مشاور وزیر ارشاد، روز پنج شنبه در کنگره بزرگداشت علامه ملاحبیب الله شریف کاشانی، که با حضور علما، اساتید و صاحبنضران حوزوی و دانشگاهی در سالن اجتماعات پژوهشکده علوم و معارف قرآنی اهل بیت(ع) وابسته به آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، در سخنانی با اشاره به شخصیت والای علمی و معنوی علامه ملا حبیب الله شریف کاشانی، اظهار داشت: این عالم ربانی و علامه بزرگ جهان اسلام در عرصه های مختلف صاحب تالیفات و آثار گرانبهایی است و احیای این آثار وی ضروری است.

دبیر کنگره علامه ملا حبیب الله کاشانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص معرفی بزرگان و مراسم بزرگداشت مفاخر دنیای اسلام و مذهب تشیع ابراز داشت: کنگره بزرگداشت علامه ملاحبیب الله شریف کاشانی نیز در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، اداره کل ارشاد اسلامی استان قم و دبیرخانه کنگره بزرگداشت علامه ملاحبیب الله شریف کاشانی برگزار شد.

استاد آقا در ادامه از اهتمام و عزم جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در راستای برگزاری مراسم بزرگداشت و احیای آثار بزرگان و علما خبر داد و بیان داشت: در همین راستا، سال گذشته کنگره بزرگداشت مرحوم علامه مقدس اردبیلی در شهر اردبیل، کنگره علامه مرحوم ابوالحسن اصفهانی در اصفهان و در سال جاری نیز همایش مقدماتی تجلیل از مقام علمی مرحوم آیت الله مرعشی نجفی به همت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی برگزار شده است.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان قم در بخش دیگر ی از سخنانش با اشاره به اقدمات انجام گرفته جهت برگزاری کنگره بزرگداشت علامه ملا حبیب الله کاشانی ابراز داشت: امیدوار هستیم مسیری که به منظور معرفی مفاخر شیعه آغاز شده است تداوم یابد و ما با معرفی این بزرگواران و احیای نام و آثار آنان بتوانیم افزون بر تجلیل از مقام علمی و معنوی آنان، این شخصیت ها را به جهان اسلام معرفی کنیم.

گفتنی است در پایان این کنگره، همچمنین از کتاب منتقدالمنافع اثر مرحوم علامه ملا حبیب الله کاشانی نیز رونمایی شد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات