۲۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۸۰۸۱
آیت ‌الله مقتدایی تأکید کرد:

طرح های جامع علمی و قابل اجرا در حوزه حمایت می شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه گفت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه از طرح هایی که برای تحول در حوزه و ارتقاء سطح علمی و اخلاقی حوزویان به کار آید، حمایت می کند.
آيت الله مقتدايي آيت الله مرتضي مقتدايي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه های علمیه، ظهر امروز 25 اسفندماه در دیدار اعضای انجمن علمی پژوهشی تعلیم و تربیت حوزه به جایگاه خاص این انجمن در بین انجمن های علمی دیگر حوزه اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه متکفل تعلیم و تربیت هستند و رسالت حوزه ها نیز در تعلیم و تربیت خلاصه می شود.

وی افزود: براساس موازین اسلام و نقش حوزه ها در بین مردم، وظایف انجمن علمی پژوهشی تعلیم و تربیت، سنگین تر از وظایف دیگر انجمن های علمی است.

آیت‌الله مقتدایی با بیان این‌که از انجمن های علمی پژوهشی حوزه انتظاراتی است که متأسفانه هنوز به مرحله بروز و ظهور نرسیده است، خاطرنشان کرد: انجمن های علمی پژوهشی حوزه باید خدمات خود را به مرحله بروز و ظهور برسانند.

مدیر حوزه های علمیه اضافه کرد: حوزه های علمیه همچنین جامعه و امت اسلامی باید شاهد و ناظر خروجی های این انجمن ها باشد و حتی در خارج کشور، از خروجی های این انجمن بهره ببرند.

وی خواستار تحقیق و بررسی بیشتر مسؤولان و مشخص شدن وظایف و فعالیت های انجمن های علمی پژوهشی شد و بر فعالیت بیشتر حوزه ها از نظر برنامه ریزی و آموزش در راستای تربیت مدیران و تربیت و تهذیب اخلاقی طلاب تأکید کرد.

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به آسیب های مشاهده شده در طلاب آزاد، تأکید کرد: انجمن تعلیم و تربیت با بررسی فعالیت های مورد نیاز حوزه ها و مدارس علمیه، آنها را برنامه ریزی و اولویت بندی کرده سپس اجرا کند.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این‌که حوزه علمیه در عرصه تعلیم و تربیت به پژوهش هایی نیاز دارد که باید تنظیم، آماده و در اختیار معاونت تهذیب و معاونت پژوهش قرار گیرد، افزود: نیازهای حوزه تعلیم، پژوهش و تهذیب استخراج و یک کار علمی و کارشناسی شده ارائه شود.

وی تصریح کرد: مرکز مدیریت حوزه های علمیه از طرح هایی که برای تحول در حوزه و ارتقاء سطح علمی و اخلاقی حوزویان به کار آید و به صورت طرحی جامع، علمی و قابل اجرا به نتیجه برسد، حمایت می کند. /920/پ202/ع

ارسال نظرات