۱۷ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۷۸۷۱۷

دستیابی به انرژی هسته‌ای جلوه ای از جاری بودن جنبش نرم‌افزاری در کشور است

خبرگزاری رسا ـ اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با صدور بیانیه ای به مناسبت 20 فروردین روز ملی فناوری هسته ای اعلام کرد: پیشرفت در انرژی هسته ای، ایران را از سلطه بیگانگان مصون می دارد.
روز فناوري هسته اي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، در بیانیه اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان که نسخه ای از آن برای دفتر رسا در زاهدان ارسال شده، آمده است: پیروزی تاریخی ملت شجاع ایران در زمینه تکمیل چرخه سوخت هسته‌ای نتیجه ‌پیوند معنوی فرزندان ایران اسلامی به فرامین الهی و سنت پیامبر اعظم (ص)، اراده و خودباوری و مقاومت و پایداری در برابر خواسته‌های نامشروع زیاده‌ خواهان و قدرتهای سلطه ‌طلب بود، دستاورد عظیمی که بی‌تردید جلوه ای از جاری بودن جنبش نرم‌افزاری در پهنه تولید علم و فناوری کشور است .

این بیانیه می افزاید: هنگامی ارزش این فتح بزرگ علمی و تکنولوژیک پدیدار می‌شود که بدانیم بسیاری از کشورهای جهان علیرغم همه گونه کمک در انتقال فن آوری، موفق به رسیدن به چنین مرحله‌ای نشدند. اما فرزندان ایران در فضای نظام اسلامی و نعمت بزرگ ولایت، بدون توجه به بی‌اعتنایی کشورهای پیشرفته و حتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اعمال دو دهه تحریم و تفسیر ظالمانه انتقال فناوری به نظارت و بازرسی‌های بی‌سابقه توانستند ایران عزیز را به جرگه کشورهای قدرتمند و معدود صاحب این فناوری در جهان وارد کنند .

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: اکنون بیش از پیش ضروری است تا با یادآوری اندیشه‌های بزرگ امام راحل و نیز شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به تقویت فرهنگ والای ایمان و جهاد در راه خدا بپردازیم و بدانیم شیوایی و حلاوت این راه آنقدر دارای جاذبه است که نسل‌های متواتر ایران عزیز را به سروری علمی و تکنولوژیک جهان آینده رهنمون خواهد ساخت. اکنون این مسئله نه شعار، بلکه ادعایی مستند به منابع معتبر علمی جهان است که هم ایران توانا است و هم ایرانی سرشار از استعداد است .

در بخش پایانی این بیانیه خاطر نشان شده است: اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، این نصر بزرگ الهی را که با دست متخصصان با لیاقت و مؤمن به ملت ایران هدیه شد به رهبر فرزانه انقلاب و مردم سربلند ایران اسلامی و استان شهید پرور تبریک و تهنیت می‌گوید ./940/د102/ص
ارسال نظرات