۲۳ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۷۹۰۷۵
رییس فراکسیون روحانیان مجلس شورای اسلامی:

سلاح کشتار جمعی در دکترین نظام و فقه اسلامی جایگاهی ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس فراکسیون روحانیان مجلس گفت: پیشرفتهای هسته ای در سال کار و همت مضاعف بشارت دهنده تحکیم و تقویت هرچه بیشتر انرژی بومی شده هسته ای برای تحقق اهداف صلح آمیز است.
حجت الاسلام محمد تقي رهبر
حجت الاسلام محمد تقی رهبر نماینده منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رابطه با رویکرد فقهی نسبت به منع سلاح های کشتار جمعی در اسلام اظهارداشت: به عنوان یک عضو کوچک حوزه عرض می کنم که اسلام دفاع و آماده سازی تجهیزات را در برابر دشمنان توصیه کرده، ولی این آماده سازی تعریف مشخصی دارد که در آن سلاح کشتار جمعی هیچ جایگاهی ندارد.

وی افزود: توصیه اسلام بر این مبنا است که با آمادگی و تجهیزات، دشمنان خدا و کفار را بترسانید و از حق و مظلوم در مقابل سرکشان دفاع کنید، منتها نه با سلاح و ابزارهای ظالمانه ای که به واسطه بهره گیری از آن جان انسانهای بی گناه به خطر بیفتد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه استکبار از اهداف صلح آمیز هسته ای کشورمان آگاهی دارد، ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی با آگاهی از این که سلاح کشتار جمعی در دکترین نظامی مکتب اسلام جایگاهی ندارد مدام بدنبال بهانه جویی برای ضربه زدن به نظام هستند.

وی خاطر نشان کرد: اصولا مکتبی که پیامبر گرامیش(ص) در جنگ توصیه دارد که نباید برای نابودی دشمن آبها را آلوده کنید، مبادا در جنگ پیرمردان را بکشید و مجروحان را نباید دنبال کنید، چگونه سلاح کشتار جمعی را بر میتابد.

رئیس فراکسیون روحانیان مجلس شورای اسلامی بااشاره به خبرهای خوش پیشرفت هسته ای کشور در سالروز دستیابی به فناوری هسته ای گفت: پیشرفتهای هسته ای در سال کار و همت مضاعف بشارت دهنده تحکیم و تقویت هرچه بیشتر انرژی بومی شده هسته ای برای تحقق اهداف صلح آمیز است.

وی یادآور شد: این پیشرفتها در حوزه های مختلف علمی از جمله هسته ای برای دشمن بسیار دردناک بوده از این رو استکبار در صدد برآمده تا با ادعای واهی تلاش نظام جمهوری اسلامی برای دستیابی به سلاح هسته ای از سرعت پیشرفت علمی کشورمان بکاهد.

حجت الاسلام رهبر تصریح کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند و رئیس جمهور کشورمان اخیرا اعلام داشتند ایران اسلامی یک ابرقدرت جدید در صحنه جهانی شده که هدفش بسط و گسترش عدالت و صلح جهانی است و اکنون زمان آن فرارسیده تا جامعه جهانی از الگوی عدالتخواهانه اسلامی برای دستیابی به صلح جهانی بهره گیرد. /955/ت302/ج

ارسال نظرات