۱۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۷۹۹۸۷

120 پایگاه اوقات فراغت در سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی طرح اوقات فراغت اداره‌ کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان از فعالیت 120 پایگاه اوقات فراغت در ایام تابستان در این استان خبر داد .
كلاس اوقات فراغت
محمد عباسیان، دبیر اجرایی طرح اوقات فراغت اداره‌ کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، اظهار داشت: 120 پایگاه اوقات فراغت در قالب هسته فرهنگی جوان و بوستان معرفت از اول تیرماه جاری همزمان با سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت خود را آغاز کرده اند و در مدت 40 روز در سطح استان فعال هستند .

وی، گفت: اداره‌ کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با هدف شناسایی، جذب، حمایت و هدایت جوانان مستعد خواهر و برادر برای اعتلای سطح فرهنگ دینی از طریق فعالیت‌های فرهنگی در مقاطع تحصیلی دبیرستان و دانشگاه اقدام به برگزاری هسته‌های فرهنگی جوان کرده است.

عباسیان، با اشاره به اینکه، در مقاطع ابتدایی و راهنمایی نیز پایگاه‌های بوستان معرفت برای نوجوانان فعال است، افزود: این دوره از فعالیت ها و کلاسها با برنامه‌های فرهنگی مختلفی از جمله، آموزش قرآن، تفسیر قرآن، آموزش احکام و اعتقادات، درس احکام و قصه‌های قرآنی و برنامه‌های ورزشی، اردوهای زیارتی و سیاحتی برگزار می‌شود .

دبیر اجرایی طرح اوقات فراغت تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: این پایگاهها در شهرستان زاهدان در قالب شش هسته فرهنگی جوان و 20 بوستان معرفت، در زابل چهار هسته فرهنگی جوان و 20 بوستان معرفت، در ایرانشهر چهار هسته فرهنگی جوان و 20 بوستان معرفت، در سراوان دو هسته فرهنگی جوان و شش بوستان معرفت، در خاش و نیکشهر دو هسته فرهنگی جوان و شش بوستان معرفت، در دلگان دو هسته فرهنگی و 12 بوستان معرفت، زهک دو بوستان فرهنگی و 10 بوستان معرفت و در میرجاوه و کنارک چهار بوستان معرفت فعالیت می‌کنند .

محمد عباسیان، خاطر نشان کرد: معرفی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، معرفی اندیشه‌های والای مقام معظم رهبری به نسل جوان و نوجوان، ساماندهی و سازماندهی، توسعه، تعمیق و تقویت فعالیت‌های فرهنگ دینی، شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه فراغت، مقابله با تهاجم فرهنگی و توسعه حجاب و عفاف از جمله سیاست‌ها و مأموریتهای تبلیغات اسلامی در زمینه برگزاری این طرح در سطح استان سیستان و بلوچستان است ./940/ پ202/ص
ارسال نظرات