۱۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۸۰۲۷۶
امام جمعه جلفا:

طلاب علوم دینی در کسب معارف اسلامی قناعت نکنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جلفا با بیان این‌که تعطیلات تابستان فرصتی برای مطالعه آزاد طلاب است، گفت: طلاب علوم دینی در کسب معارف اسلامی قناعت نکنند.
حجت الاسلام انتظاري، امام جمعه جلفا


حجت الاسلام علی انتظاری، امام جمعه جلفا، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر این‌که از نگاه حوزویان تعطیلاتی برای تحصیل وجود ندارد، اظهار داشت: مطالعه بیشتر توفیق طلاب در رهبری نسل جدید انقلاب را افزایش می‌دهد.

وی با بیان این‌که تابستان فرصتی برای دانش‌اندوزی طلاب علوم دینی است، گفت: طلاب علوم دینی در کسب معارف اسلامی قناعت نکنند، گستردگی فقیه شیعه و کتب دینی به حدی است که نباید لحظه ای را برای مطالعه آن آثار ارزشمند از دست داد.

حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر این‌که طلاب و روحانیان مطالعات آزاد و خارج متون درسی داشته باشند، گفت: اگر یک طلبه کمتر از یک دانشجو مطالعه کند، چگونه می خواهد او را در مسیر قرب الهی هدایت کند.

امام جمعه جلفا از طلاب علوم دینی خواست خود را با تعطیلات دروس حوزه تطبیق ندهند و ادامه داد: اگر خواهان مبلغانی آگاه، توانمند و به روز هستیم، نباید فرصت های این چنین را برای آموزش های ضمنی از دست داد.

وی بر ضرورت آموزش عملی و پرهیز از تبلیغ آمرانه تأکید کرد و گفت: برخی مواقع نقش و تأثیر عاطفه در اذهان جوانان و نوجوانان بیشتر از استدلال است.

حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که مبلغان هر جلسه باید حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد، گفت: ارائه مطالب مستند و مستدل نیازمند زمان و مطالعه است، از سوی دیگر نسل امروز درصدد یافتن چرایی احکام دینی است، بنابراین اهمیت مطالعه روزانه باید بیش از پیش باشد.

وی رسالت مبلغان دینی را در راستای پیام‌رسانی انبیای الهی دانست و با استناد به احادیث و روایات ادامه داد: بنا به روایتی از امام باقر(ع)، فضل عالم هزار برابر بیشتر از عابد است./935/ت302/س

ارسال نظرات