۱۷ تير ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۸۰۳۵۷

امام جمعه اردبیل به عیادت شیخ ثابت شفیقی رفت

خبرگزاری رسا ـ در آستانه عید مبعث رسول اکرم(ص) نماینده ولی فقیه در استان اردبیل از شیخ ثابت شفیقی، امام جمعه سابق اهل تسنن عنبران عیادت کرد.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي   امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به همراه استاندار اردبیل عصر روز گذشته با حضور در منزل شیخ ثابت شفیقی امام جمعه سابق بخش عنبران نمین، جویای سلامتی این عالم اهل تسنن شدند.

امام جمعه اردبیل در این دیدار که در آستانه بعثت رسول گرامی اسلام صورت گرفت، فلسفه اصلی بعثت را صعود انسان به مکارم و خصایل اخلاقی و معرفتی دانست و اظهار داشت: بعثت پیامبر اسلام(ص) سرمنشأ تحول در نگرش و دیدگاه انسان‌ها به عالم خلقت است.

وی با بیان اینکه اساس انسانیت در اخلاق و رعایت مبانی انسانی است، خاطر نشان کرد: بشر امروز از فقر معنوی و اخلاقی رنج می برد، امروزه مادی‌‌گرایی چشم دنیای غرب را کور کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به نهضت معنوی و اخلاقی امام راحل در انقلاب اسلامی اظهار داشت: در شرایطی که تمام معادلات غرب با دلارهای آمریکایی محاسبه می شد و معنویت هیچ نقشی در زندگی مردم غرب نداشت، ملت ایران مسیر اسلام ناب محمدی را پیش گرفت و شایسته‌ترین حکومت جهانی را به جهان عرضه کرد.

همچنین در این دیدار امام جمعه سابق شهر سنی‌نشین عنبران نمین در سخنانی با تاکید بر وحدت شیعه و سنی اظهار داشت: اتحاد و وحدت شیعه و سنی بزرگ‌ترین ارمغان بعثت پیامبر است.

شیخ ثابت شفیقی با اشاره به توطئه غرب برای مقابله با ارزش های دینی اسلام و تفرقه میان مسلمانان خاطر نشان کرد: استکبار جهانی کمر همت به ایجاد تفرقه و بدبینی میان برادران شیعه و سنی بسته است./935/ پ203/ص
ارسال نظرات