۲۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۸۰۶۶۱
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:

عروج معنوی انسان در گرو شناخت شخصیت پیامبر اکرم است

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه موقت تهران گفت: تزکیه به معنای رشد‌دادن و پاک‌شدن است، اگر دل انسان با شخصیت پیامبر(ص) همراه شود‌؛ شجره طیبه می‌شود و عروج می‌کند.
حجت الاسلام صديقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، روز گذشته در جمع طلاب حوزه علمیه مشهد گفت: انسان کامل خاتم الانبیا و ائمه هدی(ع) هستند و انبیای سلف به این درجه نرسیده‌اند، اسم اعظم را فقط پیغمبر خدا، حضرت زهرا و دوازده امام دارند بنابراین کمال و جمال مطلق در وجود ایشان متجلی است.

وی با اشاره به اسم اعظم خداوند افزود: انسان می‌تواند حاوی همه اسم اعظم باشد. چرا که با حیوانات فرق دارد، پیامبران که آمده‌اند امتیاز انسان برحیوان را یادآوری کنند. انسان با درس خواندن هم نمی‌تواند این فرق را برطرف کند همانطور که علم در اروپا و آمریکا باعث پس‌رفت شده و حیوانیت آن ها را افزایش داده است.

حجت الاسلام صدیقی ابرازد اشت: خالق بشر او را این‌طور معرفی کرده و فرموده تو دمی از خدا هستی «و نفخت فیه من روحی» اگر انسانی این دم را کشف کند از خود بیخود می‌شود. دمی در وجود ماست که آن را گم کرده‌ایم. جسم ما مَرکب ماست که مثل حیوانات است و خود ما چیز دیگری هستیم که کشف آن کار هرکسی نیست هرکس به خودش رسد به خدایش رسیده است.

وی با اشاره به آیه« کلا لو تعلمون علم الیقین لترون الجحیم» ادامه داد: قرآن اهل یقین را این‌طور معرفی می‌کند که اگر اهل یقین باشی جهنمی را می شناسی و تشخیص می‌دهی. این خط که انسان را به یقین می‌رساند راهی است که خدا از طریق پیامبران تبیین کرده است که اگر کسی عمل کند عارف می‌شود و فرمول های آن نیز به قدری وسیع است که تمام کائنات را دربر می‌گیرد.

امام جمعه موقت تهران در ارتباط با آیه «خذ من اموالهم صدقه تطهرهم و تزکیهم و صل علیهم ان الصلوه سکن لهم» گفت: از این آیه بعثت پیامبر(ص) و ولایت تکوینی استفاده می‌شود. این آیه یکی از مأموریت‌های پیامبر یعنی تطهیر روح و تزکیه آن را معرفی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به روایت «انا مدینه العلم و علی بابها» در پایان گفت: تزکیه یعنی رشد دادن و پاک شدن. دل انسان با دل پیامبر گره می‌خورد؛ اما کسی بدون عبور از درب نمی‌تواند وارد دل پیامبر(ص) شود وقتی دل با پیامبر(ص) جوش خورد شجره طیبه می‌شود و عروج می‌کند./933/پ202/س
ارسال نظرات