۲۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۸۰۶۹۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

نفوذ بدحجابی در لایه‌های زیرین جامعه نگران کننده است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اجرای طرح عفاف و حجاب در کشور را ضروری دانست و خاطر‌نشان کرد: نباید اجازه داد که بد‌حجابی و بی‌عفتی در سطوح زیرین جامعه نفوذ کند.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در حاشیه نمایشگاه عفاف و حجاب «نور و نجابت» در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه زن در دین مبین اسلام گفت: دین اسلام حجاب را برای حفظ ارزش وجودی زن مورد تأکید قرار می دهد.

وی با بیان این‌که اگر به وضع زنان در نظام اسلامی و دنیای غرب نگاهی گذرا بیاندازیم؛ متوجه خواهیم شد که در مقایسه با روش‌ها‌یی که نسبت به زن در دنیای فمنیسم صورت گرفته است، چقدر جفا شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران حجاب و عفاف را سبب حفظ ارزش وجودی زنان دانست و خاطرنشان کرد: ‌انسان دارای هویتی است که بر نظام اعتقادات اسلامی تعلق گرفته و موظف است این شأن و هویت را که شامل انجام واجبات، ترک محرمات و حفظ ارزش‌ها است رعایت کند که نماد این حرکت به مسأله عفاف و حجاب بازمی‌گردد.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این‌که نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی مناسب است، تصریح کرد: باید با برنامه ریزی مناسب این فرهنگ اصیل اسلامی را در سطوح مختلف جامعه نهادینه کنیم.

وی اجرای طرح عفاف و حجاب در کشور را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد که بد‌حجابی و بی‌عفتی در سطوح زیرین جامعه نفوذ کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران جایگاه عفاف و حجاب را جایگاه رفیعی دانست و بیان داشت: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف عفاف و حجاب می تواند درنهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تأثیر گذار باشد.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های عفاف و حجاب باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد تا افراد نسبت به برگزاری این نمایشگاه‌ها توجیه شوند./950/پ202/س
ارسال نظرات