۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۸۱۰۷۳
معاون اول قوه قضاییه:

خدمت خالصانه به مردم، بهترین وسیله تقرب به خدا است

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه، شهدا را سرمایه اصلی نظام و عامل رویش های متعدد در جمهوری اسلامی دانست و بهترین راه تقرب به خدا را در خدمت خالصانه به مردم ذکر کرد.
حجت الاسلام رييسي، معاون اول قوه قضاييه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی معاون اول قوه قضاییه و عضو مجلس خبرگان رهبری،‌ جمعه شب،‌ در جمع مردم گلپایگان،‌با تبریک اعیاد شعبانیه،‌ بر ضرورت بهره گیری از این فرصت جهت خودسازی و ارتقای بنیه های اعتقادی جامعه تاکید کرد.

وی در ادامه به بررسی و تحلیل نقش رحمت و ارتباط مجازات با رحمت و تناسب آن با رحمانیت و رحیمیت خدا پرداخت و ابراز داشت: خداوند تبارک و تعالی همانگونه که رحمت مطلق و مقید دارد،‌ عذاب الهی نیز این گونه است و هر دو موضوع در آیات و روایات اسلامی آمده است.

این استاد حوزه علمیه، با بیان اینکه تمام عالم هستی، تجلی رحمت الهی است تاکید کرد:‌ در کنار رحمت الهی،‌ عذاب الهی نیز وجود دارد، دوزخ و جهنم نیز رحمتی الهی است و البته برای فردی که در دوزخ می افتد و آتش او را فرا می گیرد،‌ عذاب است.

وی افزود: قصاص در احکام اسلامی، رحمت الهی است، فرد خطاکار و قاتل در واقع با قصاص مجازات عمل خود را می بیند،‌ اما تعیین این حکم الهی راهی برای تکامل و تعالی جامعه و بشریت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطرنشان کرد: در مبانی دینی و اسلامی ما،‌ آنچه از باید و نبایدها برای تضمین اجرای قانون و عدم ارتکاب معصیت نهادینه شده،‌ در راستای حرکت قانونمند و سیر تکاملی جامعه است.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد:‌ هر آنچه انسان را از سیر تکاملی و رو به رشد باز می دارد،‌ از جمله بدعت ها، انحراف های اخلاقی و ارتداد،‌ به هیچ وجه قابل قبول نیست.

حجت الاسلام رییسی اضافه کرد:‌ ارتکاب محرمات و معاصی،‌ افزون بر مکافات دنیوی،‌ مجازات اخروی نیز به همراه دارد و یکی از اعمالی که خدا مکافات آن را در این دنیا تضمین کرده،‌ ظلم به دیگران است.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: ‌آنچه بر سر حزب بعث و صدام ملعون آمد‌ و سرنوشت شوم او که همه عالم و آدم او را لعن و نفرین می کنند،‌ نمونه بارز مکافات عمل در دنیا و ظلم به دیگران است.

حجت الاسلام رییسی در بخش دیگری از سخنان خود،‌ با تجلیل از رشادت های شهدا،‌ جانبازان و ایثارگران در دفاع مقدس،‌ شهدا را سرمایه های اصلی نظام اسلامی دانست و تاکید کرد:‌ شهدا عند ربهم یرزقون هستند.

وی با بیان اینکه از هر قطره خون شهدا،‌ رویش های زیادی در انقلاب اسلامی ایجاد شده است ابراز داشت:‌ به برکت خون های پاک شهدا،‌ امروز ایران اسلامی در عرصه های مختلف،‌ دستاوردها و پیشرفت های بیشماری را کسب کرده است و در بخش های مختلف می درخشد.

معاون اول قوه قضاییه در بخش پایانی سخنان خود، بهترین وسیله تقرب به خدا را خدمت خالصانه به مردم دانست و با اشاره به اقدامات و طرح های دولت در شهر گلپایگان تاکید کرد: بحمدلله با برنامه هایی که دولت و مجلس در این شهر داشته اند و تلاش هایی که مسؤولان محلی انجام داده اند،‌ امروز چهره این شهر دگرگون شده است. /924/پ201/ج

ارسال نظرات