۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۸۱۰۹۱
آیت الله نمازی:

حادثه تروریستی زاهدان، ‌انتقام جویی آمریکا از موفقیت های ایران در عرصه بین المللی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با محکوم کردن حادثه تروریستی زاهدان،‌ امکان وقوع چنین حوادث و جنایاتی را بدون حمایت و سازماندهی سرویس های جاسوسی آمریکا و اسرائیل غیر ممکن دانست.
آيت الله نمازي
آیت الله عبدالنبی نمازی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با محکوم کردن حادثه تروریستی زاهدان و تسلیت شهادت شماری از هموطنانمان در این جنایت هولناک ‌تاکید کرد: این توطئه ها و جنایات کور، ‌چیز جدیدی نیست و از ابتدای انقلاب اسلامی همواره دشمنان و بدخواهان دست به این گونه جنایات زده اند.

وی علت وقوع این حادثه تروریستی را در مقطع کنونی،‌ عصبانیت استکبار جهانی از پیروزیهای مکرر جمهوری اسلامی در عرصه های های بین المللی دانست و تصریح کرد: علت اینکه این حادثه در چنین مقطعی از زمان رخ داد،‌ به دلیل پیروزی های پیاپی جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی است و دشمنان ما از این دستاوردها عصبانی و ناراحت هستند و می خواهند با دست زدن به چنین اقدامات کوری،‌ دستاوردهای ما را تحت الشعاع قرار دهند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم بیان داشت: موج برخاسته در برابر رژیم غاصب اسرائیل و محکومیت های جهانی علیه این رژیم نشات گرفته از انقلاب و جمهوری اسلامی است و ایران در حمایت از نهضت انتفاضه فلسطین و حمایت از مظلومان این کشور اشغال شده،‌ پرچمدار به شمار می رود.

آیت الله نمازی ابراز داشت: مقابله با محاصره غزه و شکستن این حصر، نشات گرفته از تفکر نظام اسلامی در مقابله با رژیم غاصب اسرائیل بود و به دنبال حمایت های مردمی در ایران،‌ کشتی های مختلفی از سراسر دنیا جهت کمک به مظلومان این منطقه،‌ عازم غزه شدند و این موضوع ضربه سنگینی به صهیونیست های جهانی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، آزادی معجزه آسای شهرام امیری را عامل دیگر عصبانیت جدید استکبار جهانی به سردمداری آمریکا ذکر و تصریح کرد: آمریکا با همکاری پلیس عربستان،‌ شهرام امیری را در عربستان ربود و وی را به آمریکا منتقل کرد.

آیت الله نمازی گفت: آمریکائی ها در ابتدا اعلام کردند چنین فردی در این کشور وجود ندارد،‌ بعد از مدتی گفتند،‌ وی به دلخواه خود به آمریکا پناهنده شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ در روزهای اخیر که با تلاش های دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران،‌ شهرام امیری به کشور برگشت،‌ پیروزی سیاسی و امنیتی جمهوری اسلامی بر دیپلماسی و توطئه های امنیتی آمریکا حاصل شد و این دستاورد ضربه سنگینی بر آنها وارد کرد.

امام جمعه کاشان،‌ پیشرفت ها و دستاوردهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران را عامل دیگر عصبانیت استکبار و آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد:‌ در مسائل هسته ای،‌ امروز غرب و آمریکا در برابر تدابیر مسؤولان کشور ما منفعل شده اند و بیانیه سه جانبه اخیر تهران نیز به وضوح این موضوع را نمایان ساخت.

آیت الله نمازی، ناکامی در عراق را عامل دیگر عصبانیت آمریکا ذکر کرد و گفت: آمریکا ماه ها است که به بهانه های واهی،‌ تشکیل مجلس عراق جهت انتخاب رییس جمهور و نخست وزیر این کشور را به تاخیر می اندازد و مانع تحقق این امر مهم می شود.

وی افزود: آنها از ائتلاف نوری مالکی و حکیم نیز به شدت ناراحت و عصبانی هستند،‌ در روزهای اخیر نیز در چندین نوبت مقامات ایالات متحده بدون اطلاع قبلی وارد کشور عراق شدند تا مانع شکل گیری اتحاد مردم عراق شوند.

آیت الله نمازی تاکید کرد: آمریکا،‌ جمهوری اسلامی ایران را رقیب خود در عرصه سیاسی کشور عراق می داند و این گونه جنایات آنها نیز تنها به خاطر انتقام گیری از جمهوری اسلامی است.

وی اعدام ریگی، شرور شرق کشور را عامل دیگر عصبانیت استکبار و آمریکا دانست و گفت:‌ به نظر من انجام چنین عملیات های تروریستی،‌ بدون پشتیبانی،‌ حمایت و سازمان دهی سرویس های جاسوسی آمریکا و اسرائیل امکان ندارد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در پایان با اشاره به ابعاد جنایت سازمان دهی شده در شرق کشور تاکید کرد:‌ آمریکا از طرق مختلف نسبت به آموزش و پشتیبانی و تجهیز تروریست ها اقدام می کند. /924/ت302/ج

ارسال نظرات