۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۸۱۴۰۶

مراسم بزرگداشت آیت الله کاشانی در مسجد اعظم قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت آیت الله سید عباس حسینی کاشانی، با حضور علما ، طلاب و روحانیان و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.
تشييع آيت الله سيد عباس حسيني کاشاني در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت آیت الله سید عباس حسینی کاشانی امام جماعت حرم ابا عبدالله الحسین (ع)، سه شنبه شب، بعد از نماز مغرب و عشا با حضور علما، شخصیت های حوزوی، طلاب و روحانیان و دیگر اقشار مردمی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که حضرت آیت الله وحید خراسانی از مراجع تقلید، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم و عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت الله امینی امام جمعه موقت قم، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی امام جمعه قم، حجت الاسلام و المسلمین ملکا مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم ، نمایندگان بیوت مراجع، برخی از اعضای مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اساتید، طلاب و روحانیان حوزه های علمیه، مسؤولان و مدیران استانی و دیگر اقشار مردمی حضور داشتند، حاضران با قرائت قرآن و فاتحه، یاد و خاطره مرحوم آیت الله کاشانی امام جماعت پیشین حرم اباعبدالله الحسین(ع) را گرامی داشتند.

حجت الاسلام صادقی از اساتید حوزه علیمه قم در این مراسم که از سوی بیت مرحوم آیت الله کاشانی برگزار شد، با اشاره به شخصیت این عالم ربانی، از خدمات و تلاش های وی در راستای نشر معارف اسلامی قدردانی کرد و گفت: آیت الله کاشانی، عالمی وارسته و محققی برجسته بود که توانست در راه نشر و ترویج مبانی اسلام ناب تلاش فراوانی بکند و خدمات بسیار خوبی از خود بجای بگذارد.

وی زهد، ساده زیستی و تقوای فوق العاده را از دیگر شاخص ها و ویژگی های مرحوم آیت الله کاشانی خواند و تاکید کرد: وی صاحب تالیفات و آثار بسیار فراوان بود و جامعه باید به آثار گرانبهای وی توجه بیشتری داشته باشد.

گفتنی است، پیکر آیت الله کاشانی که روز یک شنبه در یکی از بیمارستان های شهر تهران به علت کسالت و بیماری قلبی دار فانی را وداع گفته بود، عصر سه شنبه با حضور علما، شخصیت های حوزوی، نمایندگان بیوت مراجع و دیگر اقشار مختلف مردم از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم کریمه اهل بیت (ع) تشییع شد و پس از اقامه نماز به امامت حضرت آیت الله وحید خراسانی از مراجع تقلید، در یکی از حجره‌های صحن بزرگ کریمه اهل بیت(ع) به خاک سپرده شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات