۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۸۱۵۶۳
امام جمعه موقت اردبیل:

توطئه وهابیت موجب وحدت مسلمانان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اردبیل گفت: تحرکات تفرقه افکنانه و تروریستی وهابیت موجب وحدت شیعه و سنی بوده است.
نماز جمعه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌ الاسلام محمدعلی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل امروز در خطبه‌ های نماز جمعه اظهار داشت: حوادث تروریستی شرق کشور نشان از خشم دشمنان اسلام از وحدت مردم ایران است.

وی با بیان اینکه توطئه‌ های استکبار جهانی با هدف تحریک وهابیت در انجام اقدامات تروریستی علیه مسلمانان و شیعیان است، خاطر نشان کرد: بر خلاف انتظار استکبار جهانی تحرکات تفرقه افکنانه و تروریستی وهابیت موجب وحدت شیعه و سنی بوده است.

حجت الاسلام فروغی ادامه داد: دشمنان وهابیت را با تمام امکانات بسیج کرده است تا در کشورهای اسلامی به ویژه دارای گروه‌های تشیع، جاسوسی کنند و به اقدامات تروریستی دست بزنند، البته همواره با شکست روبرو بوده اند.

وی با اشاره به حادثه تروریستی زاهدان تصریح کرد: این گونه اقدامات نشان از استیصال نظام استکباری است، شیعه و سنی هیچ گاه وحدت و همدلی و استقامت خود را از دست نخواهند داد.

امام جمعه موقت اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه تهران اظهار داشت: نماز جمعه مظهر عزت و تجلی وحدت جامعه اسلامی است، از این روست که دشمنان نماز جمعه را محل ترورهای کورکورانه خود قرار داده‌اند.

حجت الاسلام فروغی در ادامه با اشاره به نیمه شعبان سالروز میلاد حضرت حجت(عج) اظهار داشت: شب نیمه‌ شعبان شب عبادت و حض معنوی است، چرا که مؤمنان با تمام دارایی‌های خود در این شب آمرزش گناهان، اخلاص و اخلاق خوب و ثبات قدم در مسیر انتظار را می‌خواهند.

وی با تاکید بر اینکه بشریت و دنیای امروز تشنه عدالت است، گفت: وعده تحقق این عدالت و دست‌یابی بشر به این حیات طبیه تنها با حضور حضرت مهدی(عج) داده شده است.

امام جمعه موقت اردبیل همچنین با گرامیداشت ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان گفت: آن حضرت در خلقت و خلق شبیه ‌ترین انسان به نبی مکرم اسلام بوده است.

وی تجرکات دافعانه نطام و مسؤولان نسبت به جوانان را اشتباهی بزرگ دانست و ادامه داد: نباید جوانان را به خاطر گناه و خطایی سرزنش کرده و یا طرد کنیم./۹۳۵/پ202/ص
ارسال نظرات